بازدید 17257

چند پیشنهاد ساده به دولت برای تعطیل کردن مهدهای کودک و مدارس در روزهای آلوده!

اگر تعطیل کردن مهدهای کودک نوزادان بی گناه و کودکان خردسال، ممکن است به حیثیت آنان لطمه بزند، اگر تعطیلی مدارس ممکن است به پای ناکارآمدی آنان در حل یک مشکل چندین سال نوشته شود و اگر دور کردن مردم از آلودگی با تعطیل کردن مراکز آموزشی، حیثیت آنان را از بعد بین المللی خدشه دار کند، چند پیشنهاد ساده داریم.
کد خبر: ۶۵۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ 02 January 2017
روز گذشته و امروز هوای تهران در وضعیت ناسالم قرار داشت و دارد. شهروندانی که در تهران زندگی می کنند، می توانند به راحتی حجم انباشته آلودگی که تنفس می کنند را به چشم ببیند. با وجود این، همچنان در اوج این آلودگی، پدران و مادران، مجبورند نوزدان خود را به مهدهای کودک ببرند و کودکان خردسال مدارس ابتدایی هم در سطح خیابان ها به بهترین نحو ممکن از این آلودگی ها بهره مند می شوند.  
 
به گزارش «تابناک»، شاید به تحقیق بتوان گفت که شهروندان در شهرهای آلوده، تقریبا امیدی به مسئولان برای اندیشیدن تدبیر یا تدبیرهایی در کوتاه مدت، میان مدت و یا بلند مدت، برای رفع آلودگی هوا ندارند، که در این سالها دیده اند سلامت مردم چه در دولت قبل با منتقدانش  و چه در دولت کنونی با منتقدانش، بازیچه مجادلات سیاسی شده و البته مسئولان این هر دو دولت هم چندان از این وضعیت ناراضی نیستند، چون وقتی موضوعی مانند سلامت مردم وارد درگیری های سیاسی شد، فرار کردن از مسئولیت هم کار راحت تری است و با دو شعار و چند تیتر در روزنامه های طرفدار، موضوع موقتا فیصله خواهد یافت. به همین دلیل، موضوع این گزارش، اصولا پیگیری از مسئولان برای اتخاذ تدابیری برای رفع آلودگی هوا نیست.  
 
موضوع این است که از مسئولین بخواهیم اگر تعطیل کردن مهدهای کودک نوزادان بی گناه و کودکان خردسال، ممکن است به حیثیت آنان لطمه بزند، اگر تعطیلی مدارس ممکن است به پای ناکارآمدی آنان در حل یک مشکل چندین سال نوشته شود و اگر دور کردن مردم از آلودگی با تعطیل کردن مراکز آموزشی حیثیت آنان را از بعد بین المللی خدشه دار کند، پیشنهاد می کنیم حداقل به خاطر هموطنانشان هم که شده در روزهایی که هوا برای نوزادان و کودکان ناسالم است، تحت عنوان هدیه دولت به نوزادان و خردسالان، مراکز آموزشی را تعطیل کنند تا این افراد در خانه هایشان بمانند. در چنین حالتی، کسی از تعطیلی به خاطر آلودگی صحبتی نمی کند و از طرفی هم دولت می تواند بگوید که هدیه ای دلچسب به نوزادان و کودکان این مرز و بوم داده است.  
 
دولت حتی می تواند بدون اینکه از آلودگی هوا حرفی بزند، مراکز آموزشی را تعطیل کند و در مقابل یک ماه از یارانه خانواده هایی که کودک خردسال دارند، کم کند، تا جبران کم کاری فرزندان آنان در مهدهای کودک و یا مدارس را هم بکند! در این صورت هم کسی از آلودگی هوا صحبتی نمی کند؛ اما حداقل کودکان و نوزادان در معرض مستقیم چنین هوای آلوده ای قرار نمی گیرند.
 
دولت می تواند در روزهایی که هوا کمتر آلوده است، از مادران و پدران شاغل بخواهد برای دولت اضافه کاری رایگان بکنند تا خسارتی که تعطیلی مدارس و مهدها به خاطر آلودگی هوا به دولت می زند، جبران کنند! حتی می تواند روزهای آلوده را تعطیل اعلام کند و این تعطیلی در روزهای آلوده را حق شهروندی مردم معرفی کند؛ بعدا به صورت پنهانی در عوض این حق شهروندی که برای مردم قائل شده است، بسیاری از حقوق شهروندی دیگر آنان را نادیده بگیرد تا تلافی دادن آن حق را با گرفتن حقوق دیگر بکند!
 
کودکان و نوزادان نفسشان در این آلودگی به شماره افتاده است. دولت هم نمی خواهد تعطیل کند، چون ممکن است به پای ناکارآمدی اش نوشته شود. گناه نوزادان و کودکان این مرز و بوم چیست؟ وقتی عزمی جدی برای حل مشکل وجود ندارد، وقتی وزارتخانه ها و سازمان های مختلف دنبال نفع بخشی وزارتخانه و سازمان خود هستند، وقتی وزیر صنعت دنبال نفع خودروسازهاست؛ وقتی موتور سیکلت آلوده، یکی از مهم ترین ابزارهای اشتغال در شهری چون تهران است، وقتی دولت بدهی خود را به شهرداری نمی دهد، وقتی.... باید با خنده به این وضع گریست!
 
پی نوشت: این یک مطلب جدی نیست! طنز تلخ است!


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۰۸
چی گفتی؟
تابناک حداقل کاری که میتونند بکنند شیر بچه مدرسه ای ها رو تو این روزهای الوده توزیع کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
من بچه مدرسه ای ندارم که ببینم چه شیری میدن ولی شنیدم بی کیفیت
فقط هر شیری میدید شیر تازه باشه نه این شیرهای مدت دار فرادما
کلا بی خاصیت و بد مزه است هر کی هم که میگه این جور شیرها مشکلی ندارن کاملا اشتباه چون شیر پروتئینهاش توی دماهای بالا که برای افزایش زمان ماندگاری انجام میدن دناچوره میشه
ناشناس
| China |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
ماندگاری واسه بسته بندی اش است (تتراپک)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
برقی کردن وسایل نقلیه
البته تعطیلی مهدها و مدارس هم چاره کار نیست چون مادران شاغل در پی تعطیلی مهدها مجبورند کودکان خود را به ادارات محل کارشان ببرند باید فکر اساسی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
احسنت همینی که من میخواستم بگم را نوشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
تعطیلی مهدها و دبستانها برای حل مسئله آلودگی هوا نیست بلکه برای کاهش آسیب آلودگی به کودکان است...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
چه کاهشی؟ چه برنامه ای؟ همش فرمالیته است
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
ناشناس 11:10 خب مادریکه شاغله مجبوره بچه شو ببره محل کارش بازم آسیب می بینه بچه
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
مگه مهدکودکم حاضر غایب میکنن؟ کسی که امکانشو داره و تو خونه کسی رو دارهخب بچه رو نبره مهدکودک....اونی که زن و شوهر کارمندن و بچه رو میزاره مهدکودک ناچاره خب....چاره آلودگی هوا نعطیلی نیست..اگرم چاره موقت باشه اداراتو هم باید تعطیل کنن....که البته در اون صورتم مردم به عنوان روز تعطیل میریزن با ماشیناشون تو خیابونا
ناشناس
| Australia |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
باید به پدر هاو مادر ها هردو امکان کار از خانه بدهند تا فشار تعطیلی بر مشاغل نصف شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
البته حراست اداره ما که بچه ها رو راه نمیده، باید ببرم بذارم خونه مامانم. مشکل الودگی اینجوری حل میشه ایا؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
احتمالا نویسنده خودش بچه مهدکودکی نداشته و فقط می خواسته از نام این بچه ها استفاده سیاسی کنه] چونکه اگر مادر کودک می تونست بچه را در خانه نگه دارد که مهدکودک نمیفرستاد که حالا توقع تعطیلی آن را داشته باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
دقيقا تازه اول دربه دري خانواده ها ميشه
بیست سال بعد :
تهران خطرناکتر و آلوده تر از زباله های اتمی زمین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
چرا بیست سال بعد؟ همین الان هم همین گونه است. مگر نمیبینید که هر وقت وضع آلودگی هوا قرمز میشود ابتکار به مسافذت میرود...
چرا مدارس و غیره تعطیل بشه؟
منابع آلودگی مثل کارخانجات ، معادن، سنگبری ها و.. تعطیل بشه.
حرکت خودروهای سنگین محدود بشه.
فعالیتهایی از ساخت و ساز که آلودگی شدید داره مثل قیرگونی، سنگ کاری( فرز) ، تخریب و خاکبرداری ممنوع بشه.

...
ضمنا پیشنهاد میکنم یک سامانه ای ایجاد بشه تا مردم شماره ی خودروهای دودزا رو که اکثرا هم عمومی و مربوط به ارگانها هستند اعلام کنند تا پلیس زحمت بکشه برخورد کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
هنوز مینی بوس های فیات مال 100 سال پیش داره دود میکنه، حاضر نیستن کنار این همه ماشینی که وارد میشه یه تعداد مینی بوس نو وارد کنن که دود نکنه، اونوقت برای بهشت زهرا برای انتقال اموات بنز وارد میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
بسیار عالی و منطقی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
موضوع بنزهای بهشت زهرا را گل گفتی . آمبولانس نداریم بیمار جابجا کنیم . پول نداریم ماشین مناسب برای سرویس دانش آموزان تهیه کنیم . و ....آنوقت باید آمبولانس بنز گران قیمت برای بهشت زهرا تهیه کنیم .
عالی بود ،احسنت!
تلخند
با سلام
اخه کی گوش میده . کی گفته به فکر مردم هستن! آهان مگر دم انتخابات بشه مردم عزیز میشن.هوا و خوراک و تورم و غیره دست رو هر چی میذاری واویلاست.
آلودگی هوا که همش با دولت و دولتمرد در ارتباط نیست ...

مسبب بخش عمده ی این آلودگی خودمونیم ، همه مردم صبح دوس دارن با ماشین خودشون برن سر کار ، یه وقت خدایی ناکرده به اعضای بدنشون فشار نیاد ....

بعدشم خریدن ماشینایی که استاندارد بنگلادشم ندارن چه برسه به یورو فلان !

روشن نگه داشتن ماشین پشت چراغ قرمزای بالای 60 ثانیه و تازه گاز دادن الکی که بقیه از صدای اگزوز لذت ببرن ...

صاحبان صنایع که کلاً نمیدونن فیلتر چیه ...

اول از خودمون شروع کنیم به تغییر ، بعداً هر دولتی بیاد روی کار نمیتونه بهونه کنه .... نمیتونه دیگه بگه مردم فلان و بیسار ...

همه چیز با تغییر خودمون شروع میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
حیف که فقط یک لایک میشه داد
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
آخه ما عادت داريم همه چيزو گردن يكي ديگه بندازيم
اينجوري راحت تره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
باور کنید وسایل نقلیه عمومی هم کم است هم اوضاع بدی دارد . صندلی های کثیف و فرو رفته بو های آزار دهنده ، دستفروش و متکدی داخل مترو و اتوبوس ....، آدم یاد شکنجه می افته
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
بحث دوست داشتن نیست. اگر بخواهی از مترو و اتوبوس اول صبح استفاده کنی باید منتظر مشت و لگد و سرفه توی دهنت باشی و بعدشم با لباس پاره یا مریضی برسی به مقصد و شایدم با تاخیر
با سواری هم که کلی خرج گردنت می افتد
ضمنا ما برای چی از دولت وام 18% گرفتیم تا خودرو بخریم و بگذاریم جلوی درب خانه؟؟ مغز حمار که نخوردیم
اینجا ظاهرا پز فروش خودرو و رونق صنعت رو دولت میده و چوب هوای آلوده و خرید خودروو بی برنامگی !!!رو مردم
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
خوبی؟! دولت باید اینهایی که گفته رو با نمونه های پاک تعویض کنه. الان خودرو هیبریدی طبق قانون باید بدون تعرفه وارد بشه اما 100% تعرفه می خوره. دولت خودش فاجعه است به تنهایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
زدی به هدف، از ماست که بر ماست
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
قبول دارم وسایل حمل و نقل عمومی نابسامانه ، ولی منظورم اینه وقتی مسئولین بهونه نداشته باشن مجبورن کار کنن و شرایط حمل ونقل عمومی هم تغییر پیدا کنه ، همه چیز همه چیز همه چیز با تغییر فکر مردم شدنیه .
دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
نیروی اصلی در تمام تغییرات چه بزرگ و چه کوچک ، خود ما مردم هستیم
منتها سمت دهی این نیرو وظیفه نخبگان و مسولین است
باور دارم هر کاری بخواهیم انجام پذیراست
فقط باید بخواهیم
خیلی مطلب سخیف و سبکی بود از تابناک بعیده احتمالا سردبیر نگران نوه ش هست.
واقعا هم پیشنهادات ساده و ساده لوحانه بود تابناک
چی میگین شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این روزایی که مدرسه ها تعطیله برین تو کوچه ها خیابونا پر بچه مدرسه ای میشه.
مهدم که تعطیل میشه مادرای شاغل آواره میشن! یکم فک کنید قبل این همه نوشتن.

در ضمن تابناک من ده بار این چندروز کامنت دادم همش میزنه در حال بررسی. اگه وقت ندارید بخونید تایید کنید بگید ما هم وقت نزاریم واسه نوشتن
واقعا رو این مقاله و پیشنهادات فکر کردین ؟
به نظرم این مقاله رو پاک کنید خیلی بهتره
اگه به فکر پیشنهاد هستین از متخصصین استفاده کنید و پیشنهادات به صورت تیمی بررسی کنید و ...
نه اینکه برای رفع تکلیف و بازدید از سایت یه مطلبی بدون استدلال ثبت کنید
انتظار ندارم نظر منو ثبت کنید؛ فقط خودتون مطلع باشید کافیه
با سلام
متاسفانه محیط زیست و شهرداری عدم توانایی و اراده خود برای رفع مشکل آلودگی هوا را به همگان اثبات کرده اند.
راه حل بسیار ساده است جلوگیری کامل از تردد خودروهای دیزلی فرسوده که دود آنها بوضوح مشاهده میشود و جلوگیری کامل از تردد موتورسیکلتها و خودروهای فرسوده کاربراتوری و نیز استفاده از گازطبیعی بجای مازوت در نیروگاهها.
ضمنا اگر انجام همه با هم سخت است فقط جلوگیری کامل از تردد خودروهای دیزلی فرسوده و آلاینده و موتور سیکلتها میتواند بسرعت تا 50 درصد کاهش در آلودگی هوا داشته باشد. اگر بخواهیم میتوانیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
فرسودگي هم شده شعار!! كل خودروهاي توليدي داخلي به روز نيستن و آلوده كننده شديد هستن بايد ماشينهاي به روز دنيا به مردم داده بشه
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
خوبی؟! دولت باید اینهایی که گفته رو با نمونه های پاک تعویض کنه. الان خودرو هیبریدی طبق قانون باید بدون تعرفه وارد بشه اما 100% تعرفه می خوره. دولت خودش فاجعه است به تنهایی
هرکس می تواند فرزندش را در این روزها به مهد نفرستد .!چرا تعطیلی؟
خود روسازی عهد بوق با تکنولوژی از رده خارج ! با اتومبیل های تولیدی ماقبل تاریخ!!! و بنزین فاسد تاریخ انقضا گذشته !!!! را جمع کنید، همه چیز درست می شود.
مردم مجبورند تولیدات داخل را بخرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
احسنت ! آخه روشون نمیشه بگن مشکل از خودمونه حتماً باید پای دشمن رو بکشند وسط
بنظر من تا حل مشکل دولت به تعدادی از اتومبیل های شجصی که زیاد کهنه نیستند مجوز سوار کردن مسافر دهد و اجازه انها در پشت شیشه نصب شود و بعدا عبور تمام اتومبیل ها ی با یکنفر سر نشین تا اخر فروردین در شهر ممنوع گردد. این کار باعث میشود
یکسری در امد کسب کنند
الودگی کمتر شود
در مصرف بنزین صرفه جوئی شود
اعصاب مردم ارامش گیرد
پاسخ ها
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
ما برای چی از دولت وام 18% گرفتیم تا خودرو بخریم و بگذاریم جلوی درب خانه؟؟ مغز حمار که نخوردیم
اینجا ظاهرا پز فروش خودرو و رونق صنعت رو دولت میده و چوب هوای آلوده و خرید خودرو و بی برنامگی !!!رو مردم
اخه با تعطیل کردن مهد کودک پدر و مادر شاغل چه کار باید بکنن
مگر بچه نوزاد با ماشین شخصیش میره مهد کودک
بچه چه بره چه نره پدر و مادر بازم با ماشین از خانه بیرون میرن
جای تعطیلی مهد بهتره اول پدر و مادر از خونه بیرون نرن اونا رو تعطیل کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
گل گفتی بخدا. ما که باید بریم سرکار بجای بردن بچه به مهد می بریم خونه مامانمون. مگه چقدر مرخصی داریم که مدام میگن با مرخصی مادران شاغل موافقت شود
چرا در ایران , همه , بجای آنکه به فکر برطرف نمودن اصل علت مشکل باشند به فکر حل معلول هستند؟!...

از همین امروز دولت دستور العمل طراحی و تولید یا واردات صنایع پاک غیر فسیلی را صادر کند تا نتایج آنرا از فردا ملاحظه نملیید...

خودروی برقی
موتور سیکلت برقی
احاق پخت و پز برقی
آبگرم کن برقی
بخاری برقی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
آفرين بر شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
تو پول برقش رو میدی ؟
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
برق باید ارزان بشود یعنی تولید خیلی بالا رود که اون هم با نیروگاه های هسته ای ممکن است و بس. مثل انگلیس و فرانسه و ...
حالا باز یه عده بگنن هسته ای اخ و بد و فلان!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
دقیقا در همه دنیا گاز روو به صنعت برق می دهند و برق تولیدی رو میارن تو خونه مردم که هم آلوده کننده نیست و هم تمیز و هم خطرات گاز مثل انفجار و مرگ بر اثر گازگرفتگی رو نداره
اي بابا چه توقعاتي از دولت داريد. دولت براي نشون دادن كفايت خودش اگر ببينه نفس كشيدن هم براي مردم به آبروش لطمه ميزنه همين نفس رو هم ميبره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
آفرین
چه بی مزه
حالا 4 روزم مدرسه نرن چی میشه مثلا ؟؟؟ حداقل خیابان ها خلوت میشه و بعدا هم مریضی کم میشه

ما رفتیم مگه چی شد ؟؟ الان بیکاریم ..
پاسخ ها
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
خیابون خلوت نمیشه. برای این کار باید ادارات تعطیل بشه
1- برخورد با خودروهای دودزا از نوع دولتی و عمومی

2- زوج و فرد کردن سراسری تهران برای 3 ماه سرد و آلوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
پس منشور حقوق شهروندی چی میشه!!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
منظورتون از دودزا چيه؟؟ كل ماشينهاي توليدي داخلي بايد بازنگري بشن و محصولاتي ارائه بشه كه آلايندگي كمتري دارن نه اين محصولات كه در حالت صفر بودن منبع آلودگي كلان هستن تا چه باشه كاركرشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
ما برای چی وام گرفتیم از دولت و ماشین خریدیم پس؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
احتمالا شما دوتا ماشین داری و خیالت راحته، یکیش
زوجه یکیش هم فرده . نفست از جای گرم بلند میشه ماشین رو چنر برابر قیمت جهانی خریدیم ، عوارض و بیمه رو سالانه میدیم بعد بیایم یه روز درمیون استفاده کنیم. و هر روز هم کلی پول آزانس باید بدیم واسه رفت و آمد بچه ها به مدرسه
اگر مهدکودک تعطیل بشه ، دولت خسارت می بینه؟ خوب هرکی راضی نیست نوزادشو نبره مهد کودک. من که هنگ کردم با این خبر
متاسفم برای کسایی که همه مشکلات هوا را به خاطر بی کفایتی دولت میدونن
توزیع شیر در مدارس و مجهز کردن کلاسها به تصفیه هوا!!! در شهرهای صنعتی و اجبار به تعویض موتور سیکلت های موجود با برقی با وام و سوبسید دولت و کمک به خط تولید داخلی انها و تشویقات گمرکی و عوارض و حتی نرخ بنزین جهت خودروهای کوچک و کم مصرف خارجی و تغییر ساعات اغاز به کار کارشناسی شده بخشهای مختلف و اتمام کار .. و تغییر تعطیلات در برخی بخشهای ممکن ( مثلا بانکها میتوانند در یکشنبه ها تعطیل و در جمعه ها باز باشند) سوبسید دولت و اجبار به استفاده از سرویس مدارس جهت همه و تدوین قانون با زمانبندی میان مدت و پلکانی جهت عدم مجوز تردد خودروها با سن بالا و مصرف بالا در شهرهای الوده فوت کردن همه با هم جهت وزش باد !!!
پاسخ ها
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
الان خودرو هیبریدی طبق قانون باید بدون تعرفه وارد بشه اما 100% تعرفه می خوره. دولت خودش فاجعه
است به تنهایی
چطوره كمك به اينجا و اونجا به راحتي انجام ميشه ولي در برنامه هاي تدوين 5 ساله مملكت هيچ برنامه اي براي رفع آلودگي هواي تهران داده نميشه؟؟
چرا جان مردم بينوا به هيچ انگاشته ميشه؟؟
اون دوستان نادانی که صحبت از عدم استفاده مردم از و سایل حمل نقل عمومی می کنند یا طرح زوج فرد سراسری رو مطرح می کنند یا تو تهران زندگی نمی کنند یا تا به حال سوار مترو یا BRT تو ساعت اوج تردد نشده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
شما اگر راه حل اسان و سریع و کم هزینه داری بگو ؟؟
موتور سيكللت و ماشينهاى برقى يا حتى هايبريد ميتواند كمك مؤثرا در بيرون رفت از گرفتارى موثر باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
الان خودرو هیبریدی طبق قانون باید بدون تعرفه وارد بشه اما 100% تعرفه می خوره. دولت خودش فاجعه
است به تنهایی
از هر سه قوه و مقام معظم رهبری و تمام دست اندرکاران محترم تقاضاداریم به این معضل رسیدگی عاجل نمایند چرا که واقعا سلامتی فرزندانمان در خطر جدی میباشد. فرزند من هر شب تا صبح سرفه های خروسکی مینماید و وقتی به پزشک مراجعه نمودیم گفتند متاسفانه به خاطر آلودگی شدید هوا میباشد و چون حالا حالاها حل شدنی نیست و تا این مشکل حادتر نشده به شهرستانهای دور و خوش آب و هوا تر بروید. بابا چکار میکنید؟ یعنی از عهده یک آب و هوا هم برنمیآیید؟ گرانی و فقر و بیکاری و فساد و اختلاس و ..... پیشکش ، جان فرزندانمان را نجات بدهید.
بطور كلي با اين نوشته مخالفم، متاسفانه نويسنده شرايط واقعي جامعه را در نظر نگرفته است. اگر مردم و دولت به مسئله الودگي بي تفاوت هستند چرا آموزش كشور بايد تحت تاثير قرار بگيرد. بنده و ساير همكارانم هر روز ي كه مهد يا مدرسه تعطيل است مجبوريم بچه بي گناه را به خانه فاميل و دوستان بسپاريم كه در اين رفت و آمدها هم در معرض آلودگي بيشتر هستند و هم مجبوريم خودرو خود را ازمنزل خارج كنيم. دنبال راه حل اساسي باشيد نه اين كه دولت حق شهروندي را بصورت تعطيلي در خانه در روزهاي آلوده به ما بدهد، همين طور هم بيلان كاري در اين جامعه پايين است.
اصلا دولت را تعطيل كنند بهتر است.قطعا بهتر از وضعيت فعلي خواهد شد
عالی نوشتید. مردم در تهران و کرج در حال مرگ هستند و هر مسئولی تنها به فکر حفظ منصب و لابی و درآمد خویش است
بنابر اين كليه اداره جات راتعطيل نكنيد اگربزرگترها مريض بشوند اشكالي ندارد مسئولين مملكتي بچه هارا نگه مي دارند
این پیشنهاد ساده نیز مانند سایر پیشنهاد هایی که ما را به این روز انداخته کارشناسی شده نیست.
آلودگی مربوط به شهر های صنعتی بخصوص تهران است که در آن درصد بالایی از مادران شاغلند بنابر این اگر مهد کودک را تعطیل کنید مادر ان مجبوران کودکان را در ماشین بگذارند و دور شهر بگردانند تا یکی از اقوام یا آشنایان آنها را نگاه دارد
اقا یه فکری به حال حمل و نقل عمومی بشه.
یکی از کارهای مهم واساسی اینه که بازار از دل شهر به خارج از شهر منتقل بشه بقول مهندس ژاپنی تهران یک شهر بزرگ نیست یک ابر روستاست چون معیارهای یک شهر را به هیچ عنوان ندارد .
اتقاقا این مطلب بسیار هم جدی است! ناکارآمدی و بی تدبیری و برنامه نداشتن که شاخ و دم ندارد! بگذریم از این که قرار بود با به سرانجام رسیدن چیزی همه چیز به فرجام نیکی برسد!
برای اداره مملکت به افراد شایسته نیاز است
راه حل این مسئله فقط جابجائی پایتخت است هر چه زودتر بهتر چرا که با این جابجائی دیگر هر روز به جمعیت تهران افزوده نمی شود.
مساله اصلی اینه که کسی نمیخواد مشکل رو حل کنه والا راههای حل مشکل کاملا مشخصه!!! با زوج و فرد کردن و تعطیلی مدارس و نفروختن طرح فقط صورت مسئله پاک میشه. اینکه انتظار داریم مردم ماشین بیرون نیارن یا تک سرنشین ها رو جریمه کنیم هم ناعادلانه است همه جای دنیا ترافیک هم هست تک سرنشین هم هست و ... مساله اینه که خودروها در سراسر دنیا خودروها به سمت هیبریدی شدن دارن میرن و مصرف بنزین خودروهای بنزینی عموما زیر 5 لیتر در 100 کیلوتره و بنزین با کیفیتی دارن ولی اینجا سمند در بهترین حالت 10 لیتر مصرفشه!!! و البته بنزین بیکیفیت هم میزنه. تصور کنید که توی ترافیک شدید صبحگاهی اگه 50 درصد ماشینها برقی باشن 50 درصد کمتر آلودگی تولید میشه. توی کشورهای پیشرفته سوختهای فسیلی مثل گاز و نفت و ... رو به خونه ها نمیدن و یه راست میره نیروگاه و برق تولید میشه و برق رو ارزون به خونه ها میدن و مردم برای پخت و پز ، گرمایش خونه و ... از برق استفاده میکنن. هم آلودگی کمتره هم شهرها در معرض خطر انفجارات آنچنانی نیستن . موارد دیگه ای هم هست ولی دیگه حسش نیست که بنویسم!
بهترمدارس از اول شهریور شروع شود. اواخر پاییز و ایل زمستان هم یکماه تعطیل شوند.
در روستاها که گرمایش درستی وجود ندارد. برای آن ها هم بهتر است, شهرهای بزرگ هم که همه آلوده هستند
با سلام مشکل مهم آلودگی تردد بیش از حد خودروهای شخصی تک سرنشین است لذا اگر کمی به تصمیمات پیشین نظر کنیم می بینیم حذف سرویس های ادارت و موسسات با شعار تقلیل هزینه های دولت آتش این بلای آلودگی هوا را دو چندان کرده لذا پیشنهاد می کنم مجددا موضوع راه آندازی سرویس های ادارات با جدیت پیگیری و اجراع شود تا حجم خودروهای در حال تردد کاسته شود.
ما زن وشوهر کارمند هستیم بچه ما میفرستیم مهد الان بعلت الودکی هوا مهدها بچه های کارمندان را نگه میداشتن دیروز اداره بهزیستی اومده مهدهایکه بچه های کارمندان را نگه میداشتن اخطار داده که مهدها را باید تعطیل کنید الان ما مشکل اساسی برای نگهداری بچه داریم
از نظر دولت هنوز آلودگی هوا به حدی نرسیده که مردم دراز دراز کف خیابون بیفتن و به دیار باقی بشتابن !! شاید اگه این اتفاق بیفته مراکز آموزشی رو تعطیل کنن !
واقعا" مسخرست بچه هاي مردم نرن مدرسه و پدر و مادرها دچار دردسر بشن كه خيابونها خلوت بشه براي افرادي كه دوست دارن با ماشينهاي شخصي رفت و آمد كنند و بعضا" بي هدف توي خيابونا پرسه بزنند
نه اين راهش نيست بايد منابع آلودگي رو محدود كرد كه اتومبيلها سهم عمده اي در آن دارن
كلا" زوج و فرد در تمام شهر والسلام...
به نظرم بهتر است با وجود الودگی همیشگی در فصول سرد سال، سال تحصیلی از فروردین شروع شود تا زمستان باشد تا بچه ها هم از سرما اذیت نشوند و هم از عوارض وحشتناک الودگی در امان باشند
بخدا تابستان فقط گرم است ولی اکسیژن کافی هست اما زمستان چی؟نظرتون؟؟؟؟
موضوع اینه که زمان تقریبی آلودگی زمستان مشخص هست اگر ستاد بحران همیشه در خواب یه راه حل عملی میداد مثلا به جای اینکه مدارس از اواخر اردیبهشت تعطیل بشن و عملا مادران شاغل اسیر . مادران شاغل که در کل اسیر هستند چه تعطیلی مدارس چه آلودگی چه بارش برف .اگر سال تحصیلی را تا آخر خرداد ادامه بدهند در عوض یک یا دو هفته در زمان پیک آلودگی تعطیلی زمستانی اعلام کنند اینطوری هم فرصتی برای خانواده ها هست که از شهرها خارج بشن ، درصد آلودگی هم کم میشود. در ضمن ناوگان عمومی حمل و نقل و حتی ماشینهایی که به منظور شستشوی گاردریلها توسط شهرداری استفاده می شود (البته در هوای آلوده )به اندازه صد ماشین شخصی تولید دود و آلودگی می کند . تعویض همین خودروهای فرسوده خودش تا حد زیادی بار آلودگی رو در زمان وارونگی هوا کاهش می دهد.
لطفا مادران شاغلی که بچه مهدکودکی دارد را نیز در روزهای آلوده کارشان را تعطیل اعلام کنند تا بتوانند از بچه هاشون نگهداری کنند. دفعه قبلی فرزند من تو خونه تنها موند و با آب جوش خودش را سوزوند و دو هفته در سوانح سوختگی بستری شد. لطفا مادران شاغل را در روزهاییکه بچه ها را تعطیل میکنید فکری برایشان بکنید.
شاید بد نباشه مسئولین محیط زیست و دیگر مسئولین ذیربط، دقت بیشتری نسبت به تغییر وضعیت آلودگی هوا بعد از وزش باد داشته باشند و ببینند که هر وقت در تهران وزش باد هست از میزان آلودگی کم میشه و این نشان میده که تهران برای پاک ماندن نیاز به وزش باد مداوم داره. البته این امر قبلا و بخصوص قبل از ساخت و سازهای بی رویه علی الخصوص در مدخل ورودی جریان هوای شهر اتفاق می افتاد اما امروزه این نعمت خدا رو کمتر در تهران شاهد هستیم که خود باعث افزایش آلودگی بیشتر هوا شده. حال فکر نمی کنید میتوانید با ساخت و نصب توربین یا هر تجهیزات تولید کننده باد دیگر در مدخل هوای شهر ، از تراکم آلاینده ها بکاهید ؟ کمی دقت، کمی تامل و کمی اندیشه می تواند کارساز باشد. بفکر باشید!!
سلام
دولت بیاد زمستانها مدارس را تعطیل کنه بجاش تابستان بچه ها مدرسه برون از ۱۵ فروردین شروع مدارس بشه
توجه کردین از هر مشکلی میخواین راه حلی برای گرفتن پول از مردم استفاده کنید. این چه نظر مسخره ای که اگه مهدها تعطیل شد یارانه پدر و مادر اونا یه ماه قطع بشود. یارانه کلا هیچ شده در حالی که قسمتی از سهم مردم از بیت الماله وانمود کردید که مثل صدقه است بعد از مرفهین و متوسطین دریغش کردید حالا اون تعداد باقیمانده هم به این بهانه های الکی میخوایید قطع کنید یه بار شد به جای این کار بیایید این خودروهای بی کیفیت داخلی فکری به حالش کنید برای منافع هزار نفر 10 ها میلیون نفر دارن فدا میشن.
بمنظور ذکرگوشه ای از درایت ، نخبگی و مدیریت مسئولین محترم !! در این مورد میتوان به تعطیل نمودن مهدکودکها و مدارس دودزا و آلوده کننده محیط زیست !!!!! و از طرف دیگر سه شیفت اعلام کار اجباری نمودن خودروسازان در این وضعیت و شرایط اشاره نمود ، که حتی در تعطیلات قراردادی و اکثر تعطیلات رسمی را نیز به جهت تولید اکسیژن!!!!! کارسه شیفت اعلام میفرمایند!!!
همش گفتن و بررسی و نوشتن و .......................
این گفتن و خوندن و شنیدن هم فایده ای داره؟؟؟؟؟؟ ظاهرا" بیشتر این برامون مهم شده که نوشته امون تو سایت منعکس بکشه.......
سر سوزن عمل کجاست؟ کو گوش شنوای مسئولین؟؟!!! خودمون میگیم ، خودمون میشنویم و خودمون میخونیم!!!!!
میره تا بحران آلودگی سال بعد...
من كه بچه ندارم ولي وقتي ميشنوم مدرسه ها تعطيل شده عزا ميگيرم چون بچه ها ميريزن تو كوچمون براي بازي كردن و از دست اين بچه ها ديگه جا نيست و سر و صداشون ديونه مون ميكنه، مثلا با اين تعطيل كردن ميخواين به سلامتيشون آسيب نزنيد ؟ من كه به لطف دولت بيكارم ولي اونايي كه شاغلن بايد بچه هاشونو كجا بزارن كه بتونن برن سركار؟
خیلی از کارها را میشود بدون حظور فیزیکی در ادارات انجام داد ،تنها اینکه میباست سرعت اینترنت زیاد باشد ،وهرروز در پایان ساعت اداری گزارش عمل کرد را به مسول مربوطه ارسال نمود ، و دیگر اینکه کارمندان را منطقه ای ،و ناحیه ای کنیم ، تا نیاز به خودرو نباشد ،،و اینکه روش عهد عتیق ،بازار را جمع کنید ،و در تمامی محله ها فروشگاه های بزرگ که جواب گوی نیاز شهروندان باشد احداث ،وبه گونه ای که تمامی اجناس در سطح شهر یک قیمت باشد ، مگر با این طرح چند نوع فروشگاه نیاز است ؟ خوب وقتی محله محور ،و ناحیه ،و منطقه محور شکل بگیرد ،نیازی به رفت و آمد زیاد نیست ،و دیگر اینکه کلیهٔ کارگاه های مزاحم و آلوده کننده را از شهر خارج ودر فاصله حداقل بیست کیلومتری منتقل کنند ،و کار کارشناسی برای اجرای تمامی طرحهای عمرانی ،و تولیدی ،به عمل آورند ،خوب شاید گفت که زمان بر است ،آری اما قرار نیست که همه هم زمان ویکجا شروع شود با اولویت ،و ابنکه باید رابطه از سیستم اداره مملکت حذف شود ،.تردد وسایل نقلیهٔ عمومی هم بصورت منطقه ای انجام شود ،و دیگر اینکه وسایل نقلیه ای که در سطح شهر پارک میکنند جمع آوری ،و اجبار به رفتن به پارکینگ عموی شود ، تهران و کلان شهرها بصورت زشت به یک پارکینگ تبدیل شده ،اگر امروز شروع کنیم شاید تا ده سال آینده به نتیجه برسد ،اما فردا دیر است ؟
برای مبارزه با آلودگی هوا کارهای مختلفی می توانیم انجام دهیم که برخی کارها کوتاه مدت و برخی بلند مدت است
1- تعطیلات زمستانه بجای تعطیلات تابستانه شود زیرا در هوای سرد پدیده اینورژن اتفاق می افتد و در نتیجه دود ایجاد شده نمی تواند به ارتفاع های بالا برود
2-شهر سازی ما بایستی از اساس تغییر کند و از رشد شهر بصورت افقی که فاصله بین نقاط مختلف شهر زیاد می شود جلوگیری شود و با بلند مرتبه سازی به شرط داشتن حریم مناسب و داشتن مراکز تجاری دارای پارکینگ های کافی و عدم مجوز به دکان هایی که در جوار خیابان های اصلی باز می شوند بودن داشتن پارکینگ که باعث می شود هم راهها بسته شود و هم ترافیک ایجاد شود و ....
3- می بایستی بر اساس مقدار کیلومتر طی شده در عرض یکسال عوارض گرفته شود که با اینکار جلوی رفت و آمد های اضافه گرفته می شود
4- می بایستی بمانند کشورهای اروپایی هرچقدر سال تولید خودرو بیشتر شد عوارض و بیمه و غیره بیشتر دریافت شود که مردم دیگر از خودروهای فرسوده قدیمی استفاده نکنند
5- می بایستی یارانه هایی که دولت جهت درمان به بیماران می دهد به جلوگیری کردن از بیمار شدن مردم داده شود با افزودن مترو و خطوط اتوبوس رانی و غیره
6-می بایستی کیفیت بنزین مصرفی و همچنین کیفیت موتور ماشین ها بالا رود تا از آلایندگی ماشین ها جلوگیری شود
7- بعلت بالا بودن آلایندگی موتور سیکلت و همچنین خطرآفرین بودن آن بطور کل تولید آن متوقف شود
8- بسیاری از وزارت خانه ها بایستی از تهران خارج شوند
9- می بایستی از تجارت الکترونیک و ایجاد دولت الکترنیک حمایت جدی از طرف دولت انجام شود که مردم بتوانند از خانه خرید های خود را انجام دهند و کارهای خود را انجام دهند
10-....
وقتی سرویسه ادارات برداشته شد اکثرا با ماشینه شخصی می رن محله کارشون این کار واقعا اشتباه بود.چرا مدارس رو در هوای الوده تعطیل نمی کنن کارشون واقعا زشته
در زمان آلودگی اکثر مدیران و مقامات دولتی می روند سفر تحت عنوان مأموریت از جمله خانم ابتکار که همیشه در مأموریت هستند
دقت داشته باشیم که اگر مشکل ترافیک و الودگی هوای تهران حل شود ( با فرض محال) سریعا مشکلات دیگر و همین مشکلات بر میگردد و انهم با افزایش خیل مهاجرت به تهران. انوقت یک تهران الوده و پرترافیک خواهیم داشت با کلی روستاها و شهرها با رشد جمعیت منفی.
راه حل اصلی فقط گرفتن تمرکز از تهران است.... اشتغال و درامد بالاتر از متوسط کشوری در تهران باعث این مشکلات است. این موضوع یعنی خروج اشتغال از تهران راهگشاست.
خروج تمامی دانشگاههای بزرگ اولین و مهمترین گام است که سبب مهاجرخیزی بیش از حد به تهران است.
تغییر پایتخت سیاسی و اقتصادی و نظامی و ...
خروج بسیاری از سازمانها و شرکتها و اگانهای غیر مرتبط نظیر شرکتهای بزرگ مشاور .سازمانهای مختلف نظیر کشتیرانی ، نفت و گاز و کشاورزی و دام و نظامی ودفاعی و ... ، سازمانهای مرکزی بسیاری از مراکز : دانشگاه ازاد و پیام نور و زمین شهری و راه اهن و زندانها و ....
چطوره کلا مدارس ومهدکودک را برای همیشه تعطیل کنید وخلاص.
شرم نمیکنید .خجالت نمیکشد؟ چند روز پاک دارید؟ تمام روز شما ناپاک است؟
اسیب الودگی با حل الودگی تفاوت دارد ووقت ندارم بیشتر توضیح دهم رسانه با شرف تابناک پاینده!!!
هر کاری که برای پاک بودن هوا میکنن بکنن
بچم مرد از بسکی امپول کورتونو اسپری استفاده کرد تو این هوا
مگه میشه بچه نره مدرسه
هر کاری میکنین یه فکری به حال این الودگی کنزن
تبریز تقریبا 10 روز هست که هواش آلوده هست و حدود 3 روز هست که آلودگیش شدید شده و تمامی مقاطع رو دو روز تعطیل کردن و مشکلات تنفسی و سوزش و چشم و سر درد شایع شده ولی مگه فقط با تعطیلی مدارس مشکل حل میشه یا مثلا فقط خانمهای شاغل همشون معلم هستن که بچه هاشون رو میفرستن مهد بقیه خانمهای شاغل پس مال کدوم سیاره هستند شاید مریخی باشن که اونا رو به حساب نمیارین وقتی مجبورن مثل من بچه شونو بزارن مهد و با آلودگی شدید هوا برای همه گروههای سنی بازم مجبورن برن سر کار
به نظرم دو روز کل ادارات و مدارس رو تعطیل می کردن و پلیس هم اجازه رفت و آمد به ماشین ها رو نمیداد تو این دور روز به جز تاکسی و اتوبوس ها اونوقت تو عرض دو روز هوا بهتر می شد ولی با تعطیلی نا منظم مدرسه ها وقتی هم که امتحانات شروع شده هیچ فایده ای نداره
در ثانی واقعا همه اونایی که صبح بیدار میشن و توادارات حاضر میشن کار میکنند که تعطیلی دو روز به اقتصاد لطمه بزنه به نظرم ادارات تعطیل باشن خیلی بهتره حداقل تو این دو روز زیر آب زنی و رشوه گیری و اختلاس کم میشه
البته خودم رونمیگم چون محل کارم کتابخونه هست و هیچگونه اختلاسی امکان نداره تو یه کتابخونه روی بده چون فقط با کتابخونی مردم سر و کار داریم.
در اصفهان اصلا روزهای آلوده اعلام نمیشه. به قول آقایان در جلسات بحران استان، با توجه به خشکی زایده رود، اگر اعلام کنیم مدارس به خاطر آلودگی هوا تعطیله، مردم شلوغ می کنن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی