بازدید 5559
رئیس جمهور در آیین اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت:

خانه بزرگ الزام حتمی فرزندآوری نیست/با سقط غیر قانونی جنین برخورد جدی شود

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت تبیین، توجیه و اقناع افکار عمومی و مسئولیت همه اصحاب قلم و بیان، بخش‌های آموزشی و فرهنگی و همه کسانی که از نفوذ کلام برخوردارند، در این زمینه گفت: ما نیازمند باز کردن گره‌های ذهنی در زمینه تشکیل خانواده، فرزندآوری و افزایش جمعیت هستیم و این مهم نیازمند تبیین و اقناع است.
کد خبر: ۱۲۳۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶ 18 May 2024

پیش از ظهر امروز شنبه، ابراهیم رئیسی در «آیین اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت» ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت، با ابراز خرسندی از حضور در جلسه‌ای که موضوع و محور آن خانواده و جوانی جمعیت است، توجه به این مسائل را جزو تاکیدات فرهنگی دینی در ایران اسلامی، سیاست‌های مصوب و ابلاغی نظام و نیاز جدی کشور دانست.


رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت تبیین، توجیه و اقناع افکارعمومی و مسئولیت همه اصحاب قلم و بیان، بخش‌های آموزشی و فرهنگی و همه کسانی که از نفوذ کلام برخوردارند، گفت: ما نیازمند باز کردن گره‌های ذهنی در زمینه تشکیل خانواده، فرزندآوری و افزایش جمعیت هستیم و این مهم نیازمند تبیین و اقناع است؛ این نکته و سخن را که اگر بچه‌دار شویم وضعیت اقتصادی چطور می‌شود، خداوند متعال پاسخ داده و این از معجزات الهی است که کسی را ندیدیم، وضع مادی او ولو نسبی، بعد از ازدواج بدتر از زمان قبل از ازدواج او شده باشد.


رئیسی با اشاره به اظهارات یکی از سخنرانان در این نشست مبنی بر اینکه باید برای تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری به فکر خانه‌های بزرگ باشیم، اظهار داشت: آنچه در واقعیت شاهد آنیم، بر خلاف این گفته است و اگر نگاهی به وضعیت موجود بیندازیم، می‌بینیم، در خانه‌های بزرگ مناطق شمال‌شهر فرزندان کمتری هستند تا خانه‌های کوچک جنوب شهر، لذا خانه بزرگ یک نیاز حتمی برای فرزند بیشتر داشتن نیست.


رئیس جمهور با بیان اینکه با امکانات کم هم می‌شود صاحب فرزند شد، تصریح کرد: این سخن که تا اتاق اضافه نداشته باشیم، نمی‌توانیم فرزندان بیشتری داشته باشیم، سخن قابل دفاعی نیست؛ تشکیل خانواده و بچه‌دار شدن حتما نیاز به مسکن و امکانات متناسب دارد، اما اینکه فقط این‌ها زمینه فرزندآوری باشند، باور صحیحی نیست.


رئیسی اضافه کرد: تجربه زندگی والدین و اجداد ما نشان می‌دهد که می‌شود در خانه‌های کوچک ـ که اتفاقا در هر اتاق آن نیز یک خانواده با چند فرزند زندگی می‌کردند ـ هم به خوبی زندگی کرد. البته معنای این حرف آن نیست که امروز هم اینگونه باید زندگی کنیم. امروز مدل و سبک زندگی‌ها نسبت به گذشته تغییر کرده، اما باید تلاش کنیم فرهنگ قناعت در میان مردم زنده بماند.


رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: موضوع فرزندآوری و جمعیت هم فرهنگ‌سازی می‌خواهد و هم اقناع افکارعمومی؛ باز کردن گره‌های ذهنی در این زمینه بسیار ضروری است. البته از سوی دیگر هم دولت باید امکانات و مشوق‌هایی برای کسانی قرار دهد که می‌خواهند ازدواج کنند و صاحب فرزند شوند. تامین مسکن، پرداخت تسهیلات و وام ازدواج و نظایر آن جزو مواردی است که نظام بانکی کشور باید به آن‌ها اهتمام بیشتری داشته باشد.


رئیسی با اشاره به برخی جزئیات و موارد مندرج در قانون جوانی جمعیت گفت: اجرای این قانون برای دولت الزامی است، اما بنده همواره به مجریان تاکید کرده‌ام که میزان تاثیرگذاری موارد مختلف مندرج در این قانون را به شکل مستمر و دقیق بررسی کنند تا قانون را به نفع مواردی که تاثیرگذاری بیشتری در زمینه تشکیل خانواده و فرزندآوری دارند، اصلاح شود. باید مواردی که سهم بیشتری در تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری در خانواده‌ها دارند، احصا شده و تقویت شوند.


رئیس جمهور ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه‌های اداری و اجرایی برای اجرای قانون جوانی جمعیت به اهمیت نقش ستاد ملی جمعیت در رصد کیفیت اجرای این قانون اشاره کرد و گفت: ستاد ملی جمعیت در راستای اجرای کامل قانون جوانی جمعیت باید فصلی عملکرد دستگاه‌ها را نسبت به اجرای این قانون رصد کند تا هم کاستی‌ها و نقاط ضعف مشخص شود و هم دولت به ارزیابی دقیقی نسبت به سیاست‌ها در این زمینه دست یابد.


رئیسی در ادامه مسئله جوانی جمعیت را در تولید قدرت، ثروت‌آفرینی، جلوگیری از پیری جمعیت و جوان ماندن کشورمان را بسیار با اهمیت دانست و افزود: جمعیت جوان و نیروی جوان کارآمد یعنی کار دانش‌بنیان، رشد تولید، افزایش امنیت، نشاط اجتماعی و ارتقای فرهنگی؛ بنابراین همه فعالان این حوزه و مدیران بخش‌های مختلف برای تحقق ایران جوان باید به وظایف خود عمل کنند.


رئیس جمهور در ادامه یکی از موانع مهم پیش روی افزایش جمعیت را مسئله سقط جنین غیرقانونی عنوان کرد و گفت: آمار‌ منتشره در این زمینه نگران‌کننده است که برخورد جدی با موارد غیرقانونی و بدون مجوز از سوی پزشک را لازم و ضروری کرده است.


رئیسی اقناع و آگاه‌سازی زوج‌های جوان نسبت به آثار حقوقی و آثار وضعی سقط جنین را از جمله راهکار‌های مؤثر در کاهش این پدیده نادرست مؤثر دانست و اظهار داشت: زوج‌های جوان باید بدانند ارتکاب بدون مجوز و غیرقانونی این عمل مصداق قتل نفس است که هم برای مباشر و هم برای معاون در ارتکاب این عمل آثار حقوقی و وضعی دارد و همه صاحبان قلم و بیان فعال در مسائل اجتماعی در آگاه‌سازی جوانان در این زمینه وظیفه دارند.


رئیس جمهور همچنین قدرت و جدیت در اجرای قانون را از دیگر عوامل مهم در کاهش آمار سقط جنین مؤثر دانست و از دستگاه قضا و نهاد‌های دولتی مرتبط با این امر خواست با رصد و پیگیری جریان سوداگر و تحت پیگرد قرار دادن آن‌ها در زمینه کاهش این پدیده نادرست نقش‌آفرینی کنند.


رئیسی در ادامه اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت مردمی از جمله درمان رایگان زوج‌های نابارور با تکثیر مراکز درمان ناباروری در سراسر کشور، رایگان کردن درمان کوکان زیر ۷ سال و اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی، اشاره کرد و گفت: دولت همچنین در زمینه ایجاد خوابگاه‌های متأهلی به عنوان یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در ازدواج دانشجویان و فرزندآوری آن‌ها با همکاری دانشگاه‌ها و خیرین اقدام کرده و این سیاست‌ها با جدیت استمرار خواهد یافت.


رئیس جمهور در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان جهت کم‌رنگ کردن اهمیت نهاد خانواده با ایجاد تغییر در ادراک نسل جوان گفت: موضوع جمعیت و خانواده به‌ویژه در فرهنگ و جامعه ایرانی موضوعی بسیار با اهمیت است و از این جهت بنده در مجمع عمومی سازمان ملل یکی از محور‌های مهم سخنرانی خود را به این مسئله اختصاص دادم.


رئیسی در ادامه رفع موانع و دغدغه معیشتی خانواده‌ها در تشکیل خانواده و فرزندآوری را از جمله برنامه‌های دولت برای تحقق جوانی جمعیت در کشور عنوان کرد و افزود: علت تجلیل از وزارت راه و شهرسازی در این همایش نیز تلاش و اهتمام وزیر محترم برای خانه‌دار کردن خانواده‌های دارای فرزند و همچنین زوج‌های جوان بوده است.


رئیس جمهور همچنین با اشاره به عقب‌ماندگی‌های کشور در حوزه مسکن به دلیل بی توجهی دولت‌های قبل به این مسئله بسیار مهم اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل کم‌توجهی به موضوع مسکن، نیاز کشور در این زمینه مرتفع نشده و اکنون ما با انبوهی از تقاضا برای مسکن مواجهیم. با این حال دولت تمام تلاش خود را برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در این زمینه به کار گرفته که از جمله آن می‌توان به ساخت و تکمیل ۱۴۰ هزار مسکن مهر که از دولت‌های قبل به این دولت رسیده و همچنین ساخت و تحویل ۱۰۰ هزار مسکن با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به خانواده‌های کم‌برخوردار در قالب نهضت ملی مسکن اشاره کرد.


رئیسی همچنین با اشاره به تاکیدات رهبری معظم انقلاب اسلامی نسبت به مشارکت مردم در امور اجرایی کشور موفقیت در اجرای قانون جمعیت را در گرو مشارکت مردم در این زمینه دانست و افزود: در سال‌های گذشته به دلیل سیاست‌های نادرست و در قالب شعار‌هایی مانند فرزند کمتر زندگی بهتر، وقفه‌ای جدی در فرزندآوری و رشد جمعیت کشور اتفاق افتاد که خوشبختانه با هشدار بموقع رهبری این سیاست نادرست اصلاح و همه بخش‌های کشور امروز در زمینه تحقق جوانی جمعیت در تلاش هستند.


رئیس جمهور در پایان همچنین ابراز امیدواری کرد، برگزاری این همایش و اقدامات ستاد جمعیت و همچنین دستگاه‌های مسئول در جهت رشد جمعیت، فرزندآوری و حمایت از مادران و کودکان موثر واقع شود.


پیش از سخنان رئیس جمهور از برگزیدگان این رویداد ملی در هفت بخش خانواده، رسانه، دستگاه‌های اجرایی، نخبگان، تشکل‌های مردم‌نهاد، نیرو‌های مسلح و شرکت‌های خصوصی تجلیل شد.


اعظم موسایی در بخش خانواده، زینب چخماقی در بخش رسانه، دکتر بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در بخش دستگاه‌های اجرایی، صابر جباری رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت، محمدولی علییی در بخش نخبگان، زینب عاشقی در بخش تشکل‌های مردمی، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش نیرو‌های مسلح و علیرضا خلیلی‌نیا مدیرعامل شرکت پتروشیمی سازند در بخش شرکت‌های خصوصی نفرات اول دومین رویداد ملی جوانی جمعیت بودند که از سوی رئیس جمهور مورد تجلیل قرار گرفتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰۷
آخه بنده خدا تو یک واحد 50 متری یه خوابه مگه چند تا بچه میشه داشت !؟ اگه راست میگوید بیاید برای هر بچه که به دنیا می آید پوشک و شیر خشک و دکتر و .......... مایحتاج اون نوزاد را رایگان تا دو سالگی تامین کنید بسم الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
کیفیت از کمیت مهم تر است. یک ده آباد به از صد شهر خراب است.
داشتن تنها یک بچه و تامین کردن احتیاجات او مناسب او بهتر از داشتن چندین فرزند بدون داشتن وسایل رفاه و آسایش آنان است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
زاد و ولد مردم یک مسئله خصوصی و مربوط به خودشان است. چرا مقامات و مسئولان دائماً در امور خصوصی مردم دخالت می کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
فرزند کمتر
نون خور کمتر
زندگی بهتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
صاحب نظران اعلام کرده اند که جمعیت مناسب ایران 50 میلیون نفر است.
همین الان هم ایران 35 میلیون جمعیت اضافه دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
سواره از حال پیاده خبر ندارد.

شما چند روز با لباس مبدل برو در میان مردم کوچه و بازار ببین مردم چی در باره تو و وزاریت می گویند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
عباس عبدی خطاب به رئیسی:

نمی‌شود سلطان سکه را در مدت کوتاه اعدام کنید اما نوبت وزیر خودتان که رسید، همه چیز غیرشفاف شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
با دستور ابراهیم رئیسی واردات چای محدود شد. اما بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت واردات عینک آفتابی، ادوات موسیقی و لباس اسکی آزاد شد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
بچه ها باید مثل قدیم در کوچه و باغها بازی کنند غروب هم به مسجد بروند و در آنجا سرشان گرم شود نباید بچه ها را در آپارتمان محدود کرد هر چند من خودم با آپارتمان مخالفم و دولت باید سعی کند به همه افراد در یک خانه ویلایی بزرگ اتاق بدهد مثل خانه های ویلایی قدیم که اتاقها را به افراد مختلف اجاره می دادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
بله یک زمانی هم ، انسانها در غارها و روی درختان زندگی می‌کردند
و اتفاقا هر کدام ده بیست یا سی بچه داشتند .وخیلی هم خوش می گذشته !!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
شکر خدا که امر فرزندآوری ،زمان آن و تعداد فرزندان،فقط و فقط به بنده و همسرم ربط داره و هیچ کس حتی اکه آیت الله و دکتر هم باشه،نمیتونه کوچکترین نظری بده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
اقتصاد درست بشه جمعیتم زیاد میشه. نیاز به توجیه و بحث و موافق و مخالف نیست. خانومای ایرانی ذاتا بچه دوست دارن فقط اپضاع اقتصادی مانعشونه. البته یه قشری هم مخالف بچه ن‌ که اشکالی هم نداره. مشکل کاهش جمعیت ایران اقتصادبه نه فرهنگی
راست می گه مردم را فقیرتر از این کنن فرزند آوری بیشتر میشه اصلا با این رویکرد تمام ضعف های خودشون را دارن توجیه می کنن دیگه نمی گه اون بالاشهری غیر از قدیمی ها اکثرا منتصب به حاکمیت و محصول رانت های اهدایی می باشند نه مردم عادی و قشر متوسط
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
انسان مومن و پرهیزکار هیچگاه مسئولیت کاری که در توانش نیست را نه تنها به عهده نمی گیرد، بلکه برای رسیدن با آن اشتیاق نشان نداده و رقابت نمی کند.
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
آقای به اصطلاح رئیس جمهور شما تا حالا با همسایه ای که سه چهار تا بچه داره زندگی کردین؟ چرا مردم رو از چاله ای که براشون درست کردین به چاه عمیق میندازین؟
آقای رئیسی کسانی که بچه های زیاد دارن واز طبقه پایین جامعه هستن به سختی زوزگار رو میگزرونن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
ما برای اینکه به قدیم برگردیم تعداد بچه زیاد لازم است نباید زندگی را سخت گرفت موبایل و ماشین باعث سخت شدن زندگی شده است که باید جمع شود و تحصیلات هم مثل قدیم محدود شود
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
١٦،١١
شما مهاجرت كن كشورت افغانستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
۱۶.۱۱ واقعی است؟؟؟؟ حتی شوخی قشنگی هم نیست
شما قول ساخت یک میلیون مسکن در سال را داده بودید. شما قول های بسیار دیگری هم داده بودید. حتی یکی از آنها را هم به عمل در نیاوردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
به جرات میتوان گفت که رئیسی رکورددار وعده های عمل نشده در تمام کائنات هست
آیا رئیس جمهوری که دائماً در حال مسافرت و سخنرانی برای این و آن است، فرصت کار کردن هم پیدا می کند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
فرصت کار کردن خیر ولی فرصتت کردن زیاد داره
بازنشسته حداقلی بگیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
هواپیمای صفر کیلومتر شیکی که احمدی نژاد خیر ندیده

واسه ریاست جمهوری از پول بیت المال خرید

و هر ساله با خانواده و مرا و معاونان و رفقا و فامیل به

جهانگردی و ایرانگردی می‌پرداخت

حالا افتاده دست جناب رئیسی و بانوی اول و خانواده و

فامیل و بستگان و وزرایش و خانواده شان

و فکر کنم که همین روزها کیلومتر آن پر بشود و به اوراقی بفروشند و تکه تکه اش کنند !!؟؟
همین الان هم جمعیت خیلی بیش از حده ، تازه افغانی ها هم هستن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
امام جمعه کرج:

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی:
شعار صهیونیستی فرزند کمتر، زندگی بهتر بر زبان‌ها افتاده بود که پس از انقلاب از ادامه این مسیر جلوگیری شد. جوانی جمعیت را تضمین کننده امنیت کشور در عرصه‌های اقتصادی، نظامی و اجتماعی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
۱۵:۳۹
یه جوری صحبت میکنن انگار ما این دوران رو ندیدیم!
قبل انقلاب هرگز شعار فرزند کمتر زندگی بهتر وجود نداشت
این شعار بعد از جنگ با عراق سر زبان ها افتاد و بر در و دیوار شهر نقش بست
تا سال 85 هم ادامه داشت
چرا هر گندی میزنید ربطش میدین به یه دوره ماقبل تاریخ؟
خانه بزرگ الزام حتمی فرزندآوری نیست!
خانه کوچک هم نه شرط لازم نه شرط کافی برای فرزند آوری نیست!!
البته اگه هدف فقط فرزند آوری باشه در یه آغل هم میشه اینکارو کرد اما اگه تربیت و بزرگ کردن فرزند هم مهم باشه دیگه قضیه از زمین تا آسمون فرق میکنه!!
حالا شما جلوی سقط جنین غیرقانونی رو بگیر ولی مهم تولید جنین قانونی هست که دیگه مردم نه توانشو دارن نه علاقه ای !
پاسخ ها
اهل قیطریه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
سوزاندن مازوت و بنزین مخلوط با نفتای سرطان‌زا

و ارسال پارازیت های بشدت سرطان‌زا دارد باعث عقیم سازی

و مرده زایی جنین کودکان و تولد ناقص الخلقه های مشکل

دار می‌گردد و از دوات، کمک مالی و مسکن نخواستیم

لطفا مشکلات مازوت و بنزین مخلوط نفتا و پارازیت را رفع

کنید ، تا همین جمعیت زنده بمانند تا در انتخابات دکوری و

تظاهرات دولتی و جنگ احتمالی بتوانند بمانند !!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
درسته.
این همه بودجه برای ازدواج و بچه آوردن مردم هدر دادید، هیچی حاصل نشد!

در کجا تاریخ پیدا می کنید که دولتی و مسئولان مملکتی مردم را به زور یا نصیحت و جایزه دادن وادار به زاد و ولد کند؟
اگر رئوس صحبت های دیروز امامان جمعه را بخوانید، همگی از افزایش جمعیت و زادو ولد گفته اند! ظاهراً سرفصل صحبت های آنان در خطبه های نماز جمعه از جایی تعیین شده و آنان نیز آنها رابیان می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
تازه متوجه شدیم اینا روز قبل متن گفته هاشون از یک جا میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
همیشه همینطور بوده،چیز جدیدی نیست.
استعداد این مملکت نهایتا 20 میلیون هست، و تا این رقم فاصله زیاده و باید جمعیت کم شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
آفرین بر نظرت
از خودش بپرسید خانه اش چند متری است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
كاش ميشد براي اين نظر ١٠٠٠ مثبت زد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
خودش را نمی گوید که، من و شما منظورش است
مسولان ما هم کلاً در دنیای دیگری سیر می کنند و از حال و روز مردم بی خبرند
راست میگه، خونه نمی‌خواد
مثلا میشه توی آپارتمان ۴۰ متری ۸ تا بچه داشت
کار نشد نداره
ولی، بزرگ کردن و تربیت اینا چجوری باید باشه و چی بار میان، خدا داند
شغل و کار و رفاه چی؟؟؟ اونم الزام فرزند آوری نیست؟؟؟

حرفات غیر علمی و غیر کارشناسی است آقای رییسی
تا مرد سخن نگفته باشد، علم و هنرش نهفته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
دمت گرم.بجا گفتی
شما 4 میلیون مسکن تو تحویل بده، کوچیک بزرگی خونه و الزام آور بودنش رو مردم تصمیم می گیرند
به این همه عراقی و افغانی که وارد مملکت کردید بگید براتون بچه بیارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
عهههه این حرفا چیه. خدا نکنه اونا اینجا زاد و ولد کنند
هر فرزند یک بالش نیاز دارد که تهیه آن توسط دولت اگر بودجه آن تصویب شود حتما" داده خواهد شد بنابراین نگرانی ها خوشبختانه بر طرف می‌شود
درست میفرمایند. در غار هم میشه بچه دار شد،
به خیر ما امیدی نیست برید یک فکر دیگه بکنید برا جمعیتتوتن ما همین ها رو که آوردیم الان پشیمانیم
این مملکت باید 20-30 میلیون جمعیت داشته باشه، بیشتر از اون خسارت به طبیعت و محیط زیست و آلودگیه

سیاست تک فرزندی با جدیت باید دنبال شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
سیاست تک فرزندی کاملا اشتباهه سیاست بی فرزندی بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
کشور هلند اندازه ی سه استان شمالی ما هست و تقریبا همان میزان فضای قابل کشت و بارش باران اما بیش از درآمد نفت ما از صادرات کشاورزی درآمد داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
تا کهکشان‌ها لایک داری
آقا خونه کوچیک چی؟ الزام فرزند آوری هست یا نه؟ یا اونم نمیخواد!!
ایشون حتی از قیمت خانه کوچیک هم خبر نداره؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
ایشون کلا از چیزی خبر نداره
فقط طرح میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
ایشون از هیچی خبر ندار با زندگی مردم ب کاملا بیگانه هستش
خانواده هایی که بیشــــتر از یـــک فرزنـــد دارند باید جریــــمه شوند
چون باعث خســـارت های جبران ناپذیر به آینــــده ایـــــران وارد میشــــوند
سیاســــت عــــدم پذیـــــرش مهــــــاجر حتـــــما باید دنبال شــــود
خروج از کشــــور در جهت کاهش جمعیت، باید تســــــــــــهیل شود

#سیاســـــــــتهای_توسعه و پیشرفت
هدف انشالله باید جمعیت حدود ســـــــــی میلیون باشد

تا سال 2050
چنان پشت تریبون میرن و صحبت میکنن و اعلام مینماین
انگار که تصمیمات خیلی مهم و جدی در زمینه ی رفاه ملی گرفته ن و از همین فردا هم همگی به مرحله ی اجرا در میان !!!
دستورالعمل باالگوی افغانی. ده تا بچه در یک اتاق ۱۲ متری
با این حقوق ها و این تورم حتما بچه میاریم
آقای خوشخیال . حق با شماست .
من کاری به صحبتهای این آقا ندارم.فقط یک توصیه به خانواده های که تک فرزند داردند یا قصدشون در آینده داشتن یه تک فرزنده. نداشتن فرزند خیلی خیلی بهتر از داشتن یه تک فرزنده.یا هیچی یا 2 تا حداقل.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
ازدواج نکردن از همه گزینه ها بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
به تعداد بچه های مردم هم کار دارین ؟؟
یکی به رئیس جمهور بگوید کمتر سخنرانی و مصاحبه انجام بده ؟ خدا قوت خسته نباشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
کدام مصاحبه؟ آیا منظورت نمایش های تلویزیونی ایشان است؟
آقای رئیسی کسی خانه بزرگ نخواست!!آدرس غلط ندهید
با حقوقی که برای کارگران تعیین کردید حتی یک خانه 40 متری هم نمی توانند اجاره کنند !
حق مسکن کارگران 900 هزار تومان است که با آن حتی نمی توانند یک زیر زمین 30 متری در بدترین نقطه شهر های دور افتاده اجاره نمایند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
حرف حق
حتی چادر بخری هم نمی تونی در پارک استفاده کنی
هذف از فرزند آوری زیاد چی هست اگر افزایش جمعیت است چرا پس نخبگان ما به غرب مهاجرت می کنند اگر هدف افزایش تعداد شیعیان است که ما الان زمین کم داریم و باید به کشورهای دیگر حمله کنیم ما می توانیم به کشورهای جنوبی خلیج فارس حمله کنیم
خود اقای رییسی فقط دو تا بچه داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
حاج آقا بر طبق شعار سی سال پیش عمل کرده الان دیگه نمیشه
خوت چند تا بچه داری؟؟؟؟
این حاجی خودش چند تا داره برای مردم تعیین تکلیف می کنه
چرا انقدر زیاد اظهار فضل میفرمایید ؟!!
خب راست میگه الزامی نیست و برای همینه که همه مسولان ماشاا... در قصرهای چند هزار متری با کلی بچه!! دارن زندگی میکنن!!!
لازمه رشد جمعیت:ایجاد شغل برای افراد تا امکان تامین هزینه های زندگی باشد
کاهش تورم تا همه اقشار از امکانات لازم برای یک زندگی معمول برخوردار شوتد.
ایجاد فضای آموزش و پرورش درست و صحیح برای نسلهای آینده
ایجاد سطح بهداشت ودرمان مناسب برای همه اقشار
کدام فراهم است؟
شما به وعده هات عمل کن ، نمیخواد برای مردم نسخه بپیچی ، همینطوری هم کمرمان شکسته شده
اقایان دولت خودتان را به خواب نزنید در 100 سال پیش زندگی نمیکنیم . اگر کسی زندگی اش تامین نباشد و نتواند حداقل امکانات را بر خودش و زن و فرزندش فراهم کند و دغدغه معاش داشته باشد اگر بچه دار بشود نهایت کار اشتباه را کرده است و ظلم در حق آن بچه کرده است مشکل شما الان با مردم این است که قبل از اینکه کاری کنند فکر میکنند عاقلانه سعی میکنند عمل کنند
با تبلیغات جهت فرزند آوری قشر کم سواد و یا کم هوش و اکثرا فقیر جامعه اقدام به فرزندآوری بیشتر می کنند که این باعث ایجاد مشکلات بیشتر هم برا خود آن خانواده ها و هم تکثیر قشر کم هوش و ایجاد مشکلات بیشتر برای جامعه و کشور می شود.
یکی رو اوردن که 12 تا بچه داشت!!!!!!!! گفتن بچه بیارید ولی نه 12 تا!!!!! کارخونه جوجه کشی هم 12 تا نمیاره، نگفتن طرف کارش چیه و کجا زندگی میکنن و روزانه خرج این 12 تا بچه را از کجا تامین میکنه، ثروت قارون هم داشته باشی بازم کم میاری، تربیت شون وامصیبتا
مسئولین این کشور کلا ارتباط شان را با مردم عادی از دست دادند. حرف هایی می زنند که با زندگی مردم نمی خواند. ایشان تصور میکند برای دور و بری های خودشان صحبت می کنند که زندگی لاکچری دارند حالا کمی از باب تواضع و ساده زیستی! تخفیف می دهند که بله حالا کاخ ویلای هزار میلیارد تومنی هم نبود، اشکال ندارد! به سطح فقر در جامعه و بیکاری جوانان و تورم و گرانی هم اصلا توجه ندارد. هیهات
احسنت احسنت احسنت
سیاست تک فرزندی و بی فرزندی باید با جدیت دنبال شود
الان خانواده هایی که 3-4 تا فرزند دارند از قشر سطح پایین جامعه هستند
واقعا آدم قاصر است پاسخ درخوری به این آقا با این طرز تفکر بدهد.
گره ذهنی ،همین وضعیت اقتصاد ومعیشت مردم هست که فکری به حالش نمیشه.توپ توزمین شماست نه مردم آقای رئیسی عزیز.اینقدر باالفاظ بازی نکنید از تریبون.
ایرانی جماعت که فکر نکنم زیر بار فرزند زیاد بره ولی شما می توانید روی تربیت افاغنه تمرکز کنید که تخته گاز در حال تکثیر هستند
مردم نون ندارند بخورند...تو چی میگی.‌.فلسفه درس میدی شیخ
این کجا زندگی میکنه ؟
نفست از جای گرم بلند میشه! گذشت اون زمون که فرد کشاورزی می کرد و خدا هم کمکش می کرد 10 تا یا بیشتر بچه می آوردن و بچه ها هم کمک حالش بودند.
بنده خدا خانه بزرگ نگهداریش هم بزرگ است تو این تورم چرا باید خانه بزرگ داشت .
فرهنگ مردم عوض شده حتی اگه وضع هم خوب بشه مردم دیگه بچه زیاد نمیارن .مثل چین الان وضعشون خیلی بهتر شده ولی بالا رفتن سطح فرهنگ باعث شده یک بچه نهایتا بیارن.
من واسم سواله فرض کنین ایران الان 500 میلیون جمعیت داشت در هر صورت برای جلوگیری از پیری جمعیت باید باز هم هر خانواده باید3 بچه میاورد تا کجا میشد جمعیت رو اضافه کرد.یعنی شما باید دائما برای جلوگیری از پیری جمعیت مرتبا سالی دو درصد جمعیت زیاد بشن بعد از چند صد سال دیگه جای سوزن انداختن هم نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
این یک سوال مهم است که مسئولان باید پاسخ بدهند! حد یقف فرزندآوری تا کجا است؟؟؟
مسولین ما حالشون خوب نیست چین با یک میلیاردو چهارصد میلیون جمعیت هم برای جلوگیری از پیر شدن جمعیت باید همینطوری جمعیت اضافه کنه.تا کجا تا چند میلیارد؟کره زمین تاا چند میلیارد جا داره؟تمام شهرهای ایران به خاطر برداشت ابهای زیر زمینی ناشی از اضافه بودن جمعیت داره نشست میکنه.چرا بیحساب وکتاب عین طوطی هرکی هرچی میگه تکرار میکنین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
این یک پرسش چالشی هست که باید مدیران و مسئولان کشور به آن فکر کنند و پاسخ بدهند
خود آقای رئیسی چند بچه دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
دو دختر
تابناک جان میشه هزینه های یک کودک از زمان تولد توی بیمارستان تا یک ماهگی را حساب کنید چند درمیاد؟
آقای رئیس جمهور مقیاس مکانی را در نظر می گیرند و مقیاس زمانی را از یاد می برند. زمان اجداد شما بازمان اخلاف شما تفاوت از زمین تا آسمان دارد عزیز
جناب رئیس جمهور شما اگر می توانید همان خانه 40 یا 50 متری را برای جوانان فراهم نمایید. یا علی
شما به وعده هات عمل کن ، نمیخواد برای مردم نسخه بپیچی ، همینطوری هم کمرمان شکسته شده
برای یک دوره آی وی اف حدود 20 میلیون هزینه دارو، چند میلیون هزینه سونوگرافی، ویزیت و ... پانکچر حدود 30 تا 40 میلیون. بفرمایید. بچه بیاورید. مجانی هم دیگر نمی شود بچه آورد. نسل این مملکت را نابود کردند.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی