نبض خبر

گزارش رسانه برزیلی درباره حمله به ایران

کد خبر: ۱۲۳۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶ 05 May 2024
تعداد بازدید : 209731
ببینید
بازدید 1315772
رسانه برزیلی در گزارشی تفصیلی به این موضوع پرداخته که چرا ایران، یکی از دشوارترین کشورها برای حمله است؟ این رسانه با بازخوانی تاریخ نبردهای ایران روی نقشه، به عامل جغرافیایی در دشواری فتح ایران می‌پردازد و سپس با رجوع به عصر حاضر، توان بازدارندگی مدرن ایران را ارزیابی می‌کند. این گزارش گرافیکی فوق العاده که به زبان پرتغالی است، با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۳۹
گول این حرفها را خوردن اشتباه است !! راهکار ما فقط استفاده از علم و منطق و برنامه ریزی و استفاده از افراد نخبه و دانشمند و با تجربه در راس امور برنامه ریزی و تعیین خط مشی کشور است زیرا همانطور که همه میدانند عربستان و امارات با کشیدن خط لوله خود را از نقطه ضعف تنگه هرمز تا حدودی رها کردند و با تقویت و افزایش این خطوط بزودی کاملا رها خواهند شد مسلما کشورهای دیگر هم به این روشها روی خواهند اورد اما بستن تنگه هرمز بیشتر از همه بر چین فشار خواهد اورد و او اجازه این کار را نخواهد داد بالاخره او باید شکم چند میلیارد نفر را سیر کنه
پاسخ ها
محمد
| - |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
سلام ، بله ، تحلیل شما تقریبآ درسته دوست گرامی. آفرین...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
فقط خطوط لوله نیست. اگرهم باشد می‌توان پالایشگاه را زد. ی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
چیه این تنگه هرمز که هی میگید خب هزاران تنگه مثل اون وجود داره اونا استفاده میکنن
فرشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
مشتری اصلی نفت عربستان و امارات کشور چین است
و اگر وافعا عربستان و امارات با لوله کشی بی نیاز از تنگه هرمز باشتدبنابراین چین هم بی نیازاز تنگه هرمز است (فقط خواستم بگم تحلیلت اشتباس)
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
استفاده از افراد نخبه اونم تو ایران
محمدابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
بااحترام،بانظرشمامخالفم.خطوط لوله واسکله ها باحملات ارزان پهپاد ی ازکار می‌افتد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
درست اما اگر امارات و عربستان یا می‌خوان با ایران بجنگند همون خط لوله هاشون به هوا می‌ره . حتی نفتهاشون خودشون چندین بار در کلیپ گفتم که میخواهیم ایران نابود کنیم اما بعد گفت که نمی تونیم چون اگر با ایران بجنگیم یا با امریکا و اسراییل کمک کنیم و ایران بفهمه هم نفتمون و هم گازمون وهم سوخت و هملولهای آب شیرین کنمون به هوا می‌ره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
اشتباهی منفی زدم
عبدالله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
این تحلیل ها رو زمان قطع لوله گاز روسیه به روی اروپا هم میکردن که زمستان بیاد اروپا بدبخت میشه و بیچاره میشن و تن به خواسته روسیه میدن اما چی شد!!؟؟؟ هیچی ککشم نگزید اروپا
فقط روسیه ضرر کرد بدبخت
محمد سهرابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
دوستان لطفا به عقاید مذهب وطن نژاد همدیگر احترام قائل بشیم همه درکره زمین انسانند حالا با هر رنگ و نژاد و زبانی نمیدونم چرا راحت همدیگرو میکشن به نژادها به رنگ ها توهین میشه یا در مقابل نژاد یا با اونی که اونور مرز هستش باید بجنگیم بهترین جنگ بهترین سلاح انسانیت مذاکره و متقاید کردنه بیاید دنیارو نجات دهیم ب حیوانات طبیعت انسانها حق زندگی بخشیم . مهربانی انسانیت ادب علم اقتصاد رفاه اسایش همبستگی جهنانی
ایران در تاریخ بخصوص یکی دو هزار سال اخیر ، در جنگها شکست خورده . تاریخچه خوبی نداریم .
پاسخ ها
نوید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
فقط نفت و انرژی نیست. تبادلات تجاری و خیلی مسائل دیگر هم وجود دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
از کدوم منبع تاریخی این مطلب را می گی برو بیشتر مطالعه کن چرت و پرت نگو ایران در ۷۰ درصد جنگها با روم پیروز شده و بعد از حمله اعراب و مغول ها هم در خیلی از نبردها موفق بوده ز
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
تاریخ رو از روی منابع معتبر مطالعه کن ، از پیروزیهای نادرشاه هنوز سیصد سال نگذشته ، اونوقت اومدی میگی دو خزار سال ایران شکست خورده ؟!!! نکنه اسراییلی هستی و دلتو صابون زدی که توی ایران با این چرندیات راه پیدا کنی ؟? اونی که تاریخچه ش خرابه اسراییله که یهو سبز شده و عرضه نداره از پس ایران بربیاد ?
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
یک تنه تاریخ رو جابجا کردی
زنده باد ایران
پاسخ ها
نوید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
چون ما به جای پیروزی‌ها در هر عرصه‌ی از جنگ تا سایر موارد...و تمدن سازی‌های بزرگ خودمون، فقط به، چهار پنج جنگ بزرگ که، تحولات بزرگی در ایران
درست کردند توجه داریم. و ما ایرانیا، فقط به اونا ارجا می‌دیم. در صورتی که این قبیل شکست‌ها برای هر تمدنی بوده. و شاید، تمدن ما از همه کمتر دچار این تحولات شده. خود کم بینی، مارو به اینجا می‌رسونه. البته خود بزرگبینی هم خطرناکه.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
منم با نظر شما موافقم واینکه دیگه اون دوران به پایان
رسیده. دیگه هیچ ابرقدرتی نمیتونه تو خاک ایران جلسه بزاره برامون تصمیم بگیره.
برو بابا..... قسط و کرایه خونه ام عقب افتاده
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
پس چرا نتت رؤشنه داخل گوشئ سرک ميکشی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
نمی‌دونم چرا تا یکی از معیشت حرف میزنم دوتا میپرن وسط میگن پس تو گوشی چکار می‌کنی دیگه پنج هزارتومان شارژرو گدا هم داره بریزهروگوشی در ضمن اگه تو گوشی نیاد کسی حرف بزنه دق می‌کنه همه مثل شما دارای حامی مالی نیستن که تو هرشبکه از صبح تا شب تو همه همه چی نظر بدن
یه شخص
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
من چیکار کنم. این دنیا ظالم بوده و هست و همیشه گردن خودته نه هیچکس
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
به تو چه ربطی داره فعلا مرگ بر روسیه
خداوند سرزمینمان را از شیاطین انسانی حفظ نماید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
بدبختی مااین است که ما خودمونم باهم تفاهم نداریم باهم لجبازی میکمیم چون واقع گرا نیستیم کشور هم قدرت نظامی میخاهد هم پشتیبانی مردمی پس باید فکر مردمم بود اگر مردم راضی باشند هیچ کس جلودارمون نیست
اروپا و امریکا فکر کردن خودشان بلدن اسلحه تولید کنند و مردم را بترسانن،یا فکر کردن ایران قاجاری است،که اشغال کنند ببرن،و بدوزن ،گذشت دورانی که بلا سر کشور می امد،این قدرت از پهلوی شروع شده و ادامه دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
پهلوی قدرتش فقط آمریکابود ازخودش هیچی نداشت
ناهید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
از زمان پهلوی شروع نشده بلکه تو دوره‌ی قاجار و پهلوی خیلی ضعیف شدیم و با کلی عهدنامه ایران رو تکه تکه کردن (به تاریخ سر بزنید) قبل قاجار قدرتمند بودیم و بعد از پهلوی نیز به قدرتمون برگشتیم و روز به روز قوی‌تر میشیم به کوری چشم دشمنان داخلی و خارجی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
احسنت
عبدالله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
پهلوی بزرگترین هنرش نوکری برای غربی ها بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
!!حرف‌حق‌جواب‌نداره‌.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
درسته از زمان خیلی قدیم شروع شده و ادامه داره ولی الان افغانی ها دارند قدرت ایران را تضعیف می کنند
قصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
مرگ بر روسیه ...
ناشناس جان
معلومه که از ژئوپلیتیک چیزی نمیدونی
تنگه باب المندبم ۳۰۰۰ کیلومتر دورتر از ماست اما الان بسته شده
پاسخ ها
فلانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
کاش به نقشه قبل و بعد از قاجاریه نگاه میکردی،خیلی از سرزمین ها را آقامحمدخان قاجار پس گرفت چون قبلا جز ایران بود سپس در زمان فتحعلی شاه چون روسها از ادوات جنگی مدرن استفاده میکردن لشگر ایران شکست خورد
کاش نویسنده راجع به این توضیح میداد که چه آینده درخشان و مشعشعی در پیش روی مردم سرزمین ایران است با وجود این رشته کوه های متعدد و سوق الجیشی !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
وبا این هجوم افغانها در ایران
پول ندارم .بدهکارم. بیکارم.
رشته کوه میخوام چکار .
طلب کار زنگ میزنه میگه پول بهش بگم رشته کوه دارم
آی خدا هدفت از خلق من چی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
مملکت داری فقط فروختن سرزمین نیست که بدن شما شکمت رو سیر کنی آینده ها هم سهم دارن پس تلاشت رو بیشتر کن تا خودت گلیمتو از آب بکشی نه اینکه منتظر دولت باشی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
خب خودت بی عرضه بودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
من تو یه شرکت کار میکنم از نبود نفر رنج می‌بریم تنها شرکت ما نیست خیلی از شرکتهارو شنیدم که نیروی کار ندارن اونوقت تو چطور بیکاری
فرجام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
???
مری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
خیلی دروس میگی خدا انشالله هامونو نجات بده
رام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
?????
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
در جواب دوستانی که جواب دادن مملکت داری سیر کردن شکم ایرانی نیست شکم 20میلیون افغانی هست که مثل یزید آب رو مردم ما بستن اگه تو شرکتت من ویک افغان بیاییم حتما اون کار میکنه خودت میدونی چرا الی آخر
خداوند نگهدار سرزمینم ایران همیشه جاویدان باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
!همه مقصرند به جز خودت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
آمین
فیصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
خداوندمارا از شر روسیه کمونیست هم نجات خواهد داد
مردم پول غذا ندارند شما دائم حرف موشک می‌زنید ۹
پاسخ ها
ایبان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
خوشگلم اگه زور نداشته باشی خانه ات هم از طلا باشه و نتونی از ناموس خود دفاع کنی مردم از کسانی بهتر اگاست از اون زندگی که آدمهایی مثل شما فکرش را می‌کنید.
آقا رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
پول نداری بستر ملی اطلاعات چیکار می کنی؟خود خراب بین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
همه چی مهمه هم شکم هم نظام هم دارو درمان که الان کمه همش مهمه اقتصاد خیلی خیلی مهمه وکسی که پول ندارم دیگه کمی پول اینترنت را داره که بیاد اینجا نظر بده
با طوفان الاقصی کل خاورمیانه بهم ریخته هیج کاری از دستش برنمیاد دنبال اینکه کشورای دیگه خودشون وارد جنگ کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
تو مگه نباید الان تو غزه باشی بجنگی؟پس هشتگ حریفت منم فقط قمپز بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
تو بخواب خونه لالا کن پول میارن در خونه برات. مشتی تو هر زمینه ای باید تلاش کرد.. وقتی کشور ما با قدرت سر پای خودش باشه معیشت هم درست میشه. ما ن اینک مشکل اقتصادی نداریم داریم قبوله ولی خیلی نداری ها هم از تنبلی. تلاش نمی‌کنیم
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
نخندونمون دیگه اسرائیل آمریکا رو داره ایران کجارو داره پوتین همین که پای جنگ به وسط بیاد عقب میکشه
قیصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
ما باید زمین های اشغال شده خودمان توسط روسیه را باز پس بگیریم ما از فلسطینی ها که کمتر نیستیم مرگ بر روسیه و امریکا.
مردم گشنه غذا هستند شما دم از موشک می‌زنید یک فلافل شده 5۰ هزار تومان مسکن واجاره بها سر به فلک کشیده تمام روابط عاطفی مردم قطع شده. کجای کاری؟
پاسخ ها
؟؟؟؟,
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
دادا چه گرون خریدی کردن پاچت من فلافل دو نونه دیروز خریدم ۳۵هزار (بدون نوشابه)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
دقیقا پای کار
رادمهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
اتفاقا اونایی که وضع مالی بهتری دارن بیشتر روابط عاطفی شون قطع شده یکی از دلیل ها هم اینکه وقت آزاد بیشتری داشتن بشینند پای ماهواره
ماشاالله به ایران وایرانی ومخصوصاسربازان فداکارایران اسلامی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
جنگ‌باایران‌نفت‌بالا۱۰۰۰دلار‌جنگ‌باایران‌جنگ‌جهانی‌
سوم‌‌جنگ‌باایران‌ورشکستگی‌غرب‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
شاید بی عرضه و ندانم کار هستی که گشنه ای
همه گربه ها و گنجشک‌های مملکت هر شب سیر میخوابند،
از اونها کمتر نباش تا تو هم گشنه نباشی
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
از خودت مایه بزار ما الان تقریبا وارد یک جنگ شدیم که هیچ ربطی به ما نداشت و دلار هم روز به روز داره گرون میشه مردممون شغل ندارن اونایی هم که شغل دارن درآمد خوبی ندارن الان وارد جنگ شدن اشتباه بزرگیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
همین فقط سربازان جان بر کف همیشه آماده باش وقتی جنگی بشه بچه های ما در جنگ وبچه های سران مملکت در خارج وجاهای امن
نهرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
من قبول ندارم این حرف شما و تصدیق کنندگان گفتار تان را

درسته که از یک درب فقر بیاید و از در دیگر دین و ایمان می رود، و لٰكِن اگر حرف از جنگ نزنیم و خود را قوی نشماریم و دشمن را اجازه دهیم هر غلطی خواستند بکنند شما الآن اینجا با این آرامش که در آن غوطه ورید از نظر امنیت جانی و غیره، این حرفها را نمی زدید. واسّلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
در جواب آقای تهرانی حرف شما درست الان با این قدرت حقابه کشور مارو از امارت یکساله بگیر
خدا کمک کند
چه تحلیل جنگ طلبانه ای
کارشناس حوزه ژئوپلیتیک از برزیل با مدرک از دانشگاه های معتبر در مورد مزیت ها و قابلیت های ایران میگه اما ممدقلی ۴۰ ساله از تهران میاد اینجا و مینویسه فلافل دونه ای ۵۰ هزار تومن شده پس ما خیلی بدبختیم!
جونت در میومد بگی خودمون هم خیلی باحال و جیگریم. حتی قبل نفت هم ستاره عالم بودیم !
سلام، ایران ۲۰۰ سال دست مغول بود ۳۰۰ سال دست سلوکیان بود ۲۰۰ سال دست عرب بود بجز هجوم تبمور لنگ و ترکها و روسها و جدا گردن قسمتهایی از ایران ،همزمان معول نتوانست به روسیا یا چین حمله کنه ولی کل ایران اشعال کرد دیگه اینقدر مغرور نشید تنها جنگی که خاک از دست ندادیامین جنگ عراق علیه ایران بود
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
فاجعه بعدی هم وجود افغانها اگه به سرعت فکری
نکنند دراینده مشکلات جبران ناپذیری اتفاق میفتد
کار خداست تاریخ در اخر زمان یک بار دیگه تکرار میشه نمونش ضعف آمریکا ک اولش ضعیف بود آخرش هم ضعیف میشه و کشته شدن مظلوم مانند یاران امام حسین و غزه و قدرت امپراطوری ایران و صلح جهانی .انشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
هیچ جنگی را با جنگ امام حسین وهیچ کسی را با یاران امام حسین مقایسه نکن هیچ کسی را
یه زمانی هم میگفتید تحریم نمیتونن بکنن چون به نفت وابسته اند
اما اونا بازار نفتسون رو پیدا کردن و ما رو تحریم کردن
مگه جنگ افزارهای الان جنگ افزارهای زمان عثمانیند که وجود یا عدم وجود رشته کوه مهم باشه
انگار هنوزم عهد باستانه نخیر موشک و جنگنده و بالگرد که رشته کوه نمیشناسه
واقع امر اینستکه در جایی که بسیاری از کشورهای جهان سومی بفکر کار و کوشش و تلاش در جهت پیشرفت و رفاه حال مردمشان گام بر میدارند... سردمداران ما بفکر کل کل با قدرتهای بزرگ و گسترش نفوذ خود در کشورهای دیگرند... کاری که اتحاد جماهیر شوروی را به زیر کشید... و نهایتا" هم این کشور فلک زده و مردمش را به شعب ابیطالب خواهند رساند...
به کوری چشم دشمنان و عوامل داخلی‌شان ، ایران عزیز همین الان هم بزرگترین قدرت منطقه است و ما مشخص میکنیم که سیاست جدید جهان چگونه پیش برود . آنهایی که از گرسنگی دم میزنند عوامل کثیف ، سعودی و آلبانی نشین‌ها هستند که ایرانی حساب نمی‌شوند آنها بنده شکم هستند و گوش به فرمان دشمنان ایران ، ولی کور خوانده‌اند . ایران به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد خارج از چهار چوب انسانیت رفتار کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
انشالله شرمنده زن وبچه نشی و حسابت همیشه همینطور شارژ باشه
هیچ کشوری. مثل. ایران. از هر طرفی مورد تهدید. نبوده. مثل. شیر. قدرتمندی. که. بعضی مواقع. در خواب خرگوشی رفته. وکفتارها. از همه جهات این شیر را مورد هجوم قرار. دادند. ایران. در تمام مرزها. باید. فعال. باشد. مثل. آمریکا. یا روسیه. نیست. که. مرزهایش. آبی باشد. ودشمنی دران نباشد
ای کاش به فرهنگ غنی وصلح طلب بون هم اشاره میکرد
واینکه اکثربه دلیل سانسور خبری تو دنیا شناختی از ایران ندارند
اکثرمردم دنیا فکر میکنند ایران کشور عربی هست که مردمش خرسوارند و کوچه خیابون واتوبان ندارند?متاسفانه این یک واقعیت هست ،،حتی همسایگان ما شناخت خییییلی خرابی دارند
ایران مقتدر
عالی
یک فکر بحال معیشت مردم باید بشه وگرنه دوتادورمون دریا و کوه هم گرفته باشه تا نتونیم با کشورهای دیگه رابطه داشته باشیم هیچ فایده ای ندارد آره یک روز هم چینیها هم اومدن دیوار چین کشیدن که جلو حمله رو بگیره العان بجز یک دیوار تاریخی کاری هم از پیش می‌بره از این به بعد هر موقع خاستم سربرج قسمت و وامو اجاره ه وهزارتا درد بی درمون بدیم به ادارات میگیم ما کوه زاگرس داریم به صاحب خونه هم میگیم البرز داریم این حرفها فعلا دردی از مردم دوا نمیکنه
دوستان فقط توکل برخدا واهل بیت ع ویاری انهاست که همه دشمنان می‌ترسند چون دین ما اسلام وشیعه هستیم وشیعه با کفر مبارزه میکنه بخاطر این است که توانایی مبارزه با ایران ندارن
تنگه هرمز نیز یک ضعفت است با بستن تنگه ومحاصره دریایی کلا هیچگونه مواد غذایی وارد ایران نمیشود مگه از دریای عمان به صورت محدود بعد جنگ پشتیبانی میخواهد آیا مردم ایران الآن این پشتیبانی را دارند
تا قوم لر را دارید راحت باشید
خیلی جالب بود... کسی که این کلیپ را تهیه کرده بود واقعا تحقیق زیادی انجام داده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
نمی دونم چرا همه دارن هندونه زیر بغل ما میزارن
هر شروعی یه توقفی داره و هر توقفی یه شروعی
بله دوستان چین و وسیه ایران راکردند خط مقدم جنگ وخودشان چندمیلیارد جمیعت شان راازکنارایران سیرمیکنند
توی یه قسمتی از کلیپ گفتش که بیشترین جنگهای تمام دوران در خاورمیانه رخ داده است.در صورتی که این حرف کاملا اشتباه است.لطفا این چیزی رو که میگن برید بررسی کنید تا بهتون اثبات بشه که بیشترین جنگها در تمام طول تاریخ در قاره اروپا رخ داده.
نظرمن میگم ای کاش خدا ما را خلق نمیکرد چون آدمها همه یکی هستن اما چرادشمن همدیگرهستیم اصلا من ازواج دشمنی بدم میاد درمورد داشته ها
ما باید همه فن حریف باشیم زندگی نیازمند بجز استرس وناامیدی
یک نفر که دکترای نظامی یک کشور را مینویسه به این چرت و پرتها توجه نمیکنه.
امروزه اسلحه از نان‌شب واجبه مگر بدبختهارو نمی بییم روزانه ۵۰۰ نفر رو اسرائیل میکشه
ژاپن در جنگ جهانی شکست خورد اما با تویوتا و مزدا … امریکارو
فتح کرد. لزومی نداره همیشه با طرف مقابل شاخ به شاخ بشی مخصوصا وقتی که قویتره.
دلار چند حاجی؟پراید دوازده سال که هفت تومن خریده ،الان طرف بعد از سیزده سال کار ازش کشیده ،الان با چهل برابر بیشتر از قیمت خریدش داره میفروشه ماشین رو..یعنی هرکجا بگی یه ماشین رو بعد از سیزده سال کار،چهل برابر فروختم ،مستقیم یک تیر میزنند تو سرت بخدا..کجای دنیا اینگونه است آخه ؟؟حرف از موشک میزنی برامون ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
واقعا گل گفتی ، قشنگ انگار شده سیرک، طرف ۱۰ سال ماشین رو خریده و فرسوده کرده و ۱۰ برابر قیمت خرید می فروشه ش واینچنین هست که اقتصاد شکوفا و مدرن شده
صبور باشید بعد از هر سختی آسانیست خداوند وعده داده
طرف نوشته بدهکارم رشته کوه میخوام چکار ،، عزیز دل شما انتظار داری دولت یه چک بگیره دستش بدهی خرج کرد بلند پروازی جنابعالی که عرضه نداشتی زندگیتو بچرخونی بده ،،، کوری ندیدی چه بلایی سر لیبی ، عراق ، سوریه اوردند پاتو اندازه گلیمت دراز کن امریکا برات تخم دو زرده نذاشته
موشک خیلی خوبه ولی گشنگی خیلی بدترهست به جای پول چاپ کردن فکری به حال اقتصاد
تورم ۵۰ درصدی کنید
خدارا شکر از این همه نعمت سرزمینی آینده ایرانآباد
جنگهای آینده را ایشالله ایران با اختلاف زیاد پیروز میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
اختلاف زیاد منظورت چند چند پیروز میشیم نکنه فکر کردی مسابقست جنگ فقط دو طرف باختن چون غیر از کشتار و نابودی وخیم تر شدن اوضاع مملکت هیچ پیروزی درش نیست
گرانی های ویرانگر، اقتصاد خانواده های ایرانی را ویران کرد!
فقط اینو میدونم که خداوند حافظ جان ومال این مردم بوده وهست و به کوری چشم دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی از هر نظر برای مردمم نعمت فرستاده باشد که سپاس گزار و خدوم باشیم
درسته گرانیه وبه همه سخت میگزره اما دلیل نمیشه از تمامی کشور ها عقب بمونیم که اونوقت مثل لاشخور اجنبی وهر بیگانه ای چشم به خاک وناموسمون دارن انشالله که یکم هم مسئولین مراعات قشر زیف کارگر رو بکن وبا تمام وجود از ایران مون یه سرافراز بسازند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
به همه سخت نمی‌گذره الان سران کشور ومسئولین خود وبچه هاشون آیا تا به حال فهمیدن تحریم چیه سختی چیه نداری چیه گوشت و روغن واز این خوراکیهای تنظیم بازار خوردن ببینند چه مضخرفاتیه کرایه خانه دادن که بدونند چطوریه واگه فکر قشر کارگر بودن افغانی نمی ریختن تو کشور
واینجاست که ما ایرانی ها با تمام این شرایط کنونی بسیار عالی .از گرسنگی و بدبختی داریم میمیریم .و
آقا کار هست همه چیز هست امکانات رفاهی هست ووو ولی این گرونی نمیزاره ازش استفاده کنیم یه پرشیا 900میلیون اونم سقفش حلبی هست باید مدیران نالایق برکنار بشن تو هر صنفی هستن دارن خیانت میکنن ب حرف حضرت آقا گوش بدن حله ولی کو گوش شنوا قو قضاییه باید برخورد کنه گوش ببرن دزدی دیگه تکرار نشه بهترین جای دنیا هستیم بعضی ها منفعت طلبن نمیزارن
درود بر ایران سرافراز...خدا رو شکر امنیت داریم درسته گرانی هست اما بدانید که مهمترین چیزی که مهمه امنیت کشورمان ایران اسلامی است...درود بر سربازان ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ??
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
امنیت داشتیم قبل از اشغال افغانی ها و آیا با وجود ماجراهای تکراری شیراز وکرمان وچند جای دیگه بازم میگی امنیت هست
حاضرم بدترین کشور باشم
ولی شرمنده زن وبچه نباشم
ما که از دهنمون بوی گشنگی میاد
درطول۸سال جنگ تحمیلی ایران تنهادرمقابل عراق وتمام قدرتهاوکشورهائی که به دشمن کمک کردن دلاورمردان سرزمین ایران پیروزشدنددرطول تاریخ هم ایران سربلندبوده وخواهدبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
در آن زمان ارزانی بود گرانی روی گلوی مردم فشار نیاورده بود اکثر کارها کم شده بود ولی بخاطر ارزانی و داشتن پس انداز هشت سال را پشت سر گذاشتیم الان با این گرانی در اولین ماه جنگ مردم از نداری وگرسنگی بدون موشک وبمب می‌میریم وکسانی که میگن تجهیزات مهمه بله مهمه ولی اول مردم قوی لازم داره وقتی از نداری در حال مرگ بشی دیگه هیچی مهم نیست
جایی که برادر به برادر نکند رحم
بیگانه برای تو برادر شدنی نیست
صد بار اگر دایه به طفل تو دهد شیر
غافل مشو ای دوست، که مادر شدنی نیست
امروز کسی محرم اسرار کسی نیست
لبخند جلاد،زه شیرین سخنی نیست
تا جلاد هست الان که خوبه،روز به روز اوضاع ما بدتر هم میشه این تازه اول کاره کجا هاشو دیدی...؟
زنده بادایران وایرانی
چو ایران نباشد تن من مباد
چه.تحقیقی.چه.تحقیقی
اوضاع خراب تر از اونچیزیه که فکرشو میکردیم رو لبه تیغیم تیغی که فشار تیزترش میکنه
مرگ بر دشمنان ایران اسلام سربلند
مثل آب خوردن از تو کشور دوست و برادر عراق رادار نطنز رو زدن
معنیش اینه که هر لحظه اراده کنن میتونن بزنن،
خودمون رو گول نزنیم ،شدیم طبل تو خالی
تحلیل غلط ،زیرا ملت ایران وفرهنگ غنی آن از آنچه این تحلیل به آن پرداخت مهمتر بوده ،هست وخواهد بود.
من موندم چرا همش اخبار درگیری و جنگ توی ایران و کشورهای مسلمان هستش، چرا یکبار دم از رفاه و آسایش و سایر شاخص های توسعه زده نمیشه، همش جنگ، همش تهدید بس کنید بابا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
چون اینطوری سرت گرمه نمی فهمی گرانی و اختلاس و کلاه برداری ها داره چه به روزمون میاره
خدا میدونه هندونه های خارجی کی تموم میشه..یه هندونه میزارن بعد میگن یارو بروسلیه بعد تحریم میکنند مجبور میشیم به همون ها نفت زیرقیمت بدیم.مسیر رو خوب یاد گرفتن
دقیقا این ایران است که آمریکا را به گروگان گرفته پایگاهها و نیروی نیابتی آمریکا اطراف ایران و در خاورمیانه در تیر رس و همین گوشت زیر دندان ایران حساب میشود
نمیدونن که ایران بیشه شیران هست ۰البته از لحاظ جغرافیایی تحلیل کرد ۰ولی خداکنه جنگ نشه اونوقت هست که هر متجاوزی از کارکرد خودش پشیمان میشه
با سلام این تحلیل اتفاقا چون تحلیلی تک عاملی است چندان درست نیست. جدای از کارکرد مثبت جغرافیایی کوهستانها این خود فرهنگ و اندیشه حق طلب و غیرتمند ایران ی و فارسی و اسلامی است که به دشمن اجازه تجاوز نمی‌دهد. این تحلیل این عوامل را نادیده گرفته است.
عزیزان گارگر روزانه ۷۰۰ تومان حقوق میگیره هرکس رنج بکشه تنبله مگر اینکه خانم خاندار باشه به انها باید فکری بشه
وضع گرونی
درست میشه....
فقط باید تلاش مون رو زیاد کنیم!
جاوید ایران ...
با همه ارتباط داشته باش به هیچ کس هم باج نده.و دل بسوزان برا مردم خودت
اصالت فرهنگی ونجابت وعفت ایرانی وعشق اهل‌بیت آیران راتاکنون حفظ کرده درست است که موقعیت جغرافیایی ونفتی مهمن است ولی اگر فرهنگ وهویت ایرانی واسلامی مابرود ای آن شکست می‌خورد خدای نکرده
بزرگترین بحران پنجاه سال اخیر فقط مهاجرین افغانی هستند.....پانزده میلیون نفر یعنی خود ناامنی و خروج ارز از کشور ومصرف منابع آبی وبرق ووووووبدون پرداخت مالیات آن...این یعنی نابودی اقتصادی وبحران هویتی
آنجه دیگران درباره ما میگوید
البته بعضی ها حرفهایی میزنند تا این واقعیتها یامطرح نشود ویا تحریف وتضعیف بشود
قطعا هیچ عاقلی خودش روتضعیف نمیکند
پس این تحقیرها کارچه کسی میتواند باشد بجز دشمن
زیبا تحلیل تا حد بالایی درست بود