بازدید 49277

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

کد خبر: ۱۲۳۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰ 18 April 2024

به گزارش «تابناک» سامان موحدی‌راد در روزنامه شرق نوشت: با پایان ماه رمضان، نیروی انتظامی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از آغاز دور جدید طرح عفاف و حجاب با عنوان طرح نور خبر داد. طرحی که با چند روز اجرای آن بار دیگر شاهد بازگشت‌ ون‌های سبز پلیس برای بازداشت زنان در خیابان بودیم. موضوعی که بعد از حوادث سال ۱۴۰۱ و مرگ مهسا امینی دیگر خبری از آن نبود. اما معلوم نیست چگونه دوباره این ون‌ها سر از خیابان درآوردند؟

اگر روزانه اخبار  سیاسی-اجتماعی را در ایران دنبال می‌کنید، می‌دانید که در بیان مسئولان اجرائی ادبیات کلامی فراوانی برای گریز از سؤال‌ها یا مسئولیت‌ها وجود دارد. نمونه بارز آن گشت ارشاد و بازداشت‌های خیابانی زنانی است که به گفته مقامات پوشش رسمی را رعایت نمی‌کنند.

خیلی پیش از مرگ مهسا امینی و شروع وقایع سال ۱۴۰۱ فعالان حقوق زنان و کارشناسان حقوقی معتقد بودند فعالیت گشت ارشاد در ایران غیرقانونی است؛ چراکه نداشتن پوشش اسلامی در قوانین فعلی ایران یک جرم درجه هشت محسوب می‌شود و به دلیل خفیف‌بودن این جرم و میزان آسیب‌زابودن آن، در دسته جرائمی که به بازداشت نیاز داشته باشد، قرار نمی‌گیرد. اما علی‌رغم این استدلال‌های حقوقی، سال‌ها شاهد حضور ون‌های گشت ارشاد و بازداشت زنان در گوشه خیابان‌ها بودیم. بعد از مرگ مهسا امینی اما کمتر کسی درباره اقدام این ون‌ها سخن می‌گفت و نه‌تنها از آن حمایت نمی‌شد بلکه حتی برخی از چهره‌های اصولگرا آن را «در شأن» مردم ایران نمی‌دانستند. برخی دیگر هم با بازی‌های کلامی از زیر بار فعالیت این ون‌ها فرار می‌کردند. نمونه‌اش انسیه خزعلی که سال گذشته مدعی شده بود ما اصلا گشت ارشاد نداریم. اشاره خانم خزعلی به تغییر نام آنچه عامه مردم به اسم «گشت ارشاد» می‌شناسند به «پلیس امنیت اخلاقی» بود. یا چهره‌ رسانه‌ای همچون عبدالله گنجی که در مناظره با احمد زیدآبادی مدعی شده بود: «تهران کلا پنج ماشین گشت ارشاد دارد که دو تای آن خراب است».

به هر روی حوادث ۱۴۰۱ موجب شد ون‌های گشت از خیابان‌ها جمع شوند. نه‌تنها بعد از این اتفاقات شاهد حضور ون‌های گشت ارشاد در خیابان‌ها نبودیم بلکه در ادبیات مسئولان شاهد تغییر جهت‌گیری هم بودیم و آنها تلاش می‌کردند تا مقابله با مسئله پوشش را از برخورد فیزیکی به برخورد قضائی و جریمه بکشانند. همان‌چیزی که در یک ماه اخیر جزئیاتش از سوی یک نماینده مجلس بیان شده و واکنش‌های فراوانی را به همراه داشت.

همه با گشت ارشاد مخالف بودند!

در اسفند گذشته امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس جزئیاتی از لایجه حجاب در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌دهد قانون جدید تنها «جریمه» را برای مسئله پوشش در نظر گرفته است. بانکی‌پور درباره سناریو‌های پیش‌روی مسئولان برای مواجهه با مسائل مرتبط با پوشش رسمی گفته بود: «در مواجهه با تخلفات در قانون سه راه داشتیم؛ یک روش، روش گذشته بود یعنی گشت ارشاد که همه مخالف بودند که بخواهد به طور مستقیم با افراد برخورد شود. روش دیگر این بود که برخورد قضائی شود و همه مستقیم به دادگاه معرفی شوند که این هم روش درستی نبود که بخواهیم این همه پرونده کیفری درست کنیم. روش باقی‌مانده، جریمه بود و این مسئله را تمام ارکان نظام به این جمع‌بندی رسیدند که از طریق جریمه عملی کنند. هم شورای عالی انقلاب فرهنگی، هم شورای عالی امنیت ملی، هم قوه قضائیه، هم مجریه، هم مجلس و هم شورای نگهبان، همه ارگان‌ها موافق بودند». اگرچه از بند دوم حرف‌های بانکی‌پور و استناد به تشکیل «این همه پرونده کیفری» می‌شد نتیجه گرفت که زنان منتقد برخورد با حق پوشش‌، جمعیت قابل توجهی هستند، اما بخش نخست حرف‌هایش موجب شد با او تماس بگیریم. از آقای بانکی‌پور پرسیدیم که اگر به گفته شما «همه مخالف» گشت ارشاد بودند چرا شاهد حضور ون‌ها در خیابان و برخورد با زن‌ها هستیم؟ بانکی‌پور در این زمینه به «شرق» گفت: «هنوز قانون جدید تصویب نشده و تا تصویب قانون جدید دستگاه‌ها باید به وظیفه خود عمل کنند. وظیفه فراجا طبق قانون قبل این بوده که با جرائم مشهود برخورد کند». در ادامه از او پرسیدیم که در یک سال اخیر چهره‌های زیادی در نکوهش برخورد فیزیکی با زن‌ها به دلیل پوشش‌شان صحبت کرده بودند و بعد از اعتراضات سال ۱۴۰۱ دیگر شاهد حضور ون‌ها نبودیم و اگر چنین است که شما می‌گویید و دستگاه‌ها تا زمان تصویب قانون جدید موظف به انجام وظایف‌شان هستند، چرا در یک سال و چند ماه اخیر خبری از گشت ارشاد در خیابان‌ها نبود که نماینده مردم اصفهان در ادامه گفت این سؤال را باید از آنها (نیروی انتظامی) بپرسید. اگرچه مکالمه ما با آقای بانکی‌پور به دلیل عدم تمایل ایشان برای پاسخ‌گویی چندان طولی نکشید اما بار دیگر از ایشان پرسیدیم که اگر مطابق گفته شما «همه با رویکرد گشت ارشاد مخالف» هستند چرا باید شاهد حضور ون‌ها در خیابان باشیم که ایشان در پاسخ گفتند: «به هر صورت قانون باید اجرا شود. اگر قانون جدید ابلاغ شود شیوه آن فرق می‌کند. در قانون جدید همه جوانب دیده شده و تا این قانون ابلاغ نشود همه باید طبق قانون قبل اقدام کنند».

به عنوان سؤال آخر از آقای بانکی‌پور پرسیدیم که برایند واکنش نمایندگان در یک سال اخیر و اظهارات خود ایشان درباره مسئله حجاب برای ما این بود که برخورد فیزیکی در زمینه پوشش و بازداشت خیابانی کار اشتباهی است و باید به سمت تعیین جریمه در این زمینه رفت و اگر چنین است چرا بار دیگر ون‌ها به خیابان‌ها آمده‌اند که پاسخ ایشان به این سؤال هم این‌گونه بود: «همه دستگاه‌‌ها از‌جمله مطبوعات و دستگاه‌های فرهنگی موظف هستند وظایف قانونی‌ خودشان را اجرا کنند. متأسفانه ما به جای اینکه وظایف خودمان را اجرا کنیم به دنبال کسانی هستیم که وظایف‌شان را انجام می‌دهند و از آنها ایراد بگیریم. سؤال من این است که مطبوعات جهت رشد جامعه در زمینه عفاف و حجاب در جامعه چه کردند؟ روزنامه شرق چه کار کردند؟».

نگاه حقوقی به پدیده گشت ارشاد

دکتر علی خالقی، دانشیار گروه حقوق جزا و جرم‌شناسی دانشگاه تهران، از‌جمله چهره‌های علمی حقوقی است که کمتر در رسانه‌ها حضور پیدا می‌کند اما به اظهارنظرهای دقیق و به‌موقعش در شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شود. او در آخرین پست حساب اینستاگرامی‌اش به پدیده بازداشت زنان در خیابان به خاطر نوع پوشش‌شان پرداخته و می‌نویسد: انجام هر اقدامی توسط ضابطان باید برای اهداف مذکور «لازم» و «ضروری» باشد. یک تصور نادرست که در ذهن بسیاری از مأموران و حتی برخی از قضات وجود دارد، این است که «در جرائم مشهود، ضابطان دادگستری یک حق مفروض و مسلم برای بازداشت متهم و نگهداری ٢۴ساعته او دارند». به موجب قانون اساسی هیچ‌کس را نمی‌توان دستگیر کرد، مگر به حکم و ترتیبی که قانون معین می‌کند و در صورت عدم رعایت ترتیبات قانونی، بازداشت‌کننده قابل مجازات است. در جرائم مشهود، حکم و ترتیب قانونی بازداشت متهم در دو ماده ۴۴ و ۴۶ قانون آیین دادرسی کیفری ذکر شده است. مطابق ماده نخست، در این جرائم، ضابطان می‌توانند تمام اقدامات «لازم» را به منظور «حفظ آلات، ادوات، آثار، علائم و ادله وقوع جرم و جلوگیری از فرار یا مخفی‌شدن متهم و یا تبانی» انجام دهند. ازجمله این اقدامات می‌تواند «جلب» متهم باشد. اما به صراحت ماده فوق، چنین اقدامی باید برای اهداف مذکور «لازم» باشد، یعنی «ضرورت» داشته باشد.

مطابق ماده دوم هم اصولا ضابطان «نمی‌توانند متهم را تحت نظر نگه دارند» و در جرائم مشهود نیز نگهداری او توسط آنها در صورتی مجاز است که این اقدام «برای تکمیل تحقیقات ضروری باشد».

انجام هر اقدامی توسط ضابطان باید متناسب با اهمیت جرم و وضعیت متهم باشد. از عناصر تشخیص ضرورت، «تناسب» است؛ یعنی اقدام ضابط برای حفظ آلات و ادوات جرم و جلوگیری از فرار متهم و… باید متناسب با اهمیت جرم، وضعیت متهم و ادله توجه اتهام به او باشد تا ضرورت داشته باشد. بنابراین، مثلا برای حفظ ادله و جلوگیری از فرار متهم به ارتکاب سرقت مشهود که مجازات حبس و شلاق دارد، جلب او مجاز است، اما جلب مالک آپارتمانی مشرف به خیابان که استفاده او از تجهیزات دریافت امواج ماهواره با نصب دیش در بالکن، مشهود است، به منظور حفظ ادله یا جلوگیری از فرار صاحبخانه در جرمی که مجازات آن جزای نقدی است، متناسب نبوده و در نتیجه «ضرورت» ندارد. به همین ترتیب، دستگیری و سلب آزادی حدود 500 نفر از زنان و دختران در روز نخست اجرای طرح نور در تهران توسط ضابطان در جرم مشهودی که مجازات قانونی آن صرفا تدابیر جایگزین حبس یا حداکثر یک‌ونیم میلیون تومان جزای نقدی است، برای رسیدن به اهداف مذکور در ماده ۴۴ «ضرورت» نداشته  و منطبق با قانون نیست.

در صورت جلب نیز متهم باید فورا به مرجع قضائی (دادسرا و در جرم مذکور که به طور مستقیم در دادگاه مطرح می‌شود، به دادگاه) اعزام و در مورد او تعیین تکلیف شود. بنابراین، محل حضور و انجام وظیفه مقام قضائی از حیث رعایت «استقلال و شأن قاضی» نیز موضوعیت داشته و عزیمت او به مقر انتظامی برای تفهیم اتهام به متهمان دستگیرشده صحیح نیست. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵۶
واقعا عده ای بی حیایی و بی عفتی رو از حد گذرانده اند، برای اینها اصن مهم نیست که هزاران شهید دادیم تا حیا و عفت اسلامی حفظ بشه، خوشحال هستیم که بالاخره اراده ای پیدا شد تا با اینها برخورد بشود و جلوی پایمال شدن خون شهدا گرفته بشه، انشالله اجرتون با خدا باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
هزاران شهید نداده ایم که بسیاری از صاحب منصبان به بیت المال تعدی کنند و به تاراج ببرند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
بزرگترین دلیل همراهی مردم با انقلاب مفاسد گفته شده در رژیم گذشته بوده اما امروز چی؟هر روز خبر از فساد اقتصادی یک مسئول و افراد سرشناس است.خجالت بکش از شهدا استفاده ابزاری نکن.
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
هزاران شهیددادیم که مملکت به تاراج نره.شهیدندادیم که فرزندان مسولین اقامت کانادا وانگلیس داشته باشن.شهید ندادیم که مسولین چندین هزارمیلیارداختلاس کنند وبعدبرن آمریکا وکانادازندگی کنن.شهیدندادیم که صاحب منصبان کوه خواری وزمین خواری کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
ایا خون شهدا فقط با بی حجابی پایمال میشه؟ اگر خوابی بیدار شو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
بی حیاترین افراد آنانی هستند که در لباس دین مشغول چپاول ملتتند و نیز شما که چشمتان را بر روی فساد آنها بسته اید و دین و ایمانتان را به تار موی بانوان گره زده اید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
لطفا ازنام و مقام شهدا برای پیشبرد نظرات خودتون استفاده نکنید
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
من نمی‌فهمم که شهید دادن چه ربطی به حجاب داره چند ساله که این جمله تکراری رو میگین
آرال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
در مورد مفسدان نظری نداری؟؟
محمد
| Germany |
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اخوی بنده حقیر از جانبازان جنگ بشما تذکر میدهمخواست شهدای همرزمم فقط در حجاب خلاصه نشده آنها نه میخواستند فقر و شرمندگی خانواده ها باشد نه تن فروشی نه کلیه فروشی نه قرنیه کبد فروشی نه اختلاس رانت در جامعه اگر از خواست شهدا میخوای بگی کاملشو بگو
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
در مورد سخنان رهبر انقلاب درباره زمان امام خمینی که ایشان فرمودند کسانی که در خیابانها به زنان بد حجاب بی حرمتی میکنند را دستگیر کنید و به زندان بیاندازید- و تایید هم نظر بودن رهبر از زبان خودشان که ایشان هم مخالف این برخورد ها هستند- همچنین تذکر اخیر ایشان
به ضابطان گشت ارشاد که توسط اکانت رسمی ایشان
چرا توه نمیکنند
وجود گشت ارشاد مطالبه مردم است
اکثریت کسانی نیستند که در فضای مجازی فعالیت میکنند، اکثریت مردمی هستند که رسانه ملی را دنبال میکنند
ممنون که گشت ارشاد برگشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
پیشنهاد اینه که حجاب اجباری به رفراندوم گذاشته بشه تا
معلوم بشه اکثریت موافق حجاب اجباری هستند یا مخالف ؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
چه شده که برگشت ون عده ای رو ترسونده؟؟!!!?
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اینا که میگفتن گشت ارشاد 4 تا دونه ون بیشتر نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
البته بفرموده مردم همینهایی هستند که در راهپیمایی ها شرکت می کنند اشتباه نگیرید مردم را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
منظور ازمردم همان 10 درصد هست!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
منظورت 10 درصد مردمه دیگه؟؟
روزبه
| United States of America |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
مطالبه مردم؟؟ تو سخنگوی مردمی یا نمایندشون؟ میبینه چشمات لایک و دیسلایک هارو؟ البته معمولا شما سواد فهمیدن اینم ندارین، ولی ببین خواست مردم رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
این مردمی که میگویید چنددرصد جامعه هستند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
دیدی نمیفهمی. اکثریت واقعی مردم ايران همونهایی هستند که تو انتخابات مجلس شرکت نکردن..اشتباه نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
گشت ارشاد خواست من یکی نیست...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
از کی تا حالا بیست درصد جامعه میشن اکثریت ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اکثر کسایی که منفی میدن بی غیرتن، بیایید توی خیابونا و دختر و پسرها را ببینید که چه عمل مبتذلی را در اذهان عمومی و با بی حیایی انجام میدن و بچه ها نظاره گر این صحنه ها هستن
منتظر رشد طلاق و خیانت باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
در پاسخ به اون دوستی که میگوید حجاب اجباری به رفراندوم گذاسته شود باید گفت اولا حجاب قانونی و نه اجباری دوما در کف خیابان خانمهای با حجاب بسیار بسیار بیشر هستند تا عده کمی بی حیا و هرزه و بعضی مزد بگیران اجیر شده و بعضی دختران جو گیر و غافل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
از دیس لایک ها کاملا مشخصه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
مطالبه نود در صد مردم بیرون کردن افغانی ها و رسیدگی به گرانی و بیکاریه که شما طبقه مرفه درد ما بی پولها را نمی فهمید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
آره دختر وپسر را تو خیابان دیدیم دختره با چادر ومقنعه زیر درخت با پسر دیدیم شرم کردیم چادر ربطی به حیا وعفت نداره وبیشتر دلیل طلاق و جدایی فقر وگرانیه
چرا ما یک ایستگاه فضایی ابرومند برای مهمان داری و گردشگری نداریم؟
چرا ما نباید در کنار برداران دینی و مذهبیون در ناتو دوشادوش در جهت کسترش عدالت و کشف حقیقت و… حضور داشته باشیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
کدام عدالت که اگه عدالت بود چرا باید این همه مجرد بخاطر گرانی در کشور اسلامی باشه چرا فاصله طبقاتی وحشتناک شده چرا صاحب کاران بی وجدان بخاطر منافع خودشون افغانی را تر جیح میدن
چرا خاورمیانه قطعه قطعه شده ؟پس پاشید یک یا علی بگیم و یک ایالات متحده اینجا به راه بیندازیم.
خیلی عالیه باید زودتر از اینا برمیگشتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
برای شما شکم سیرها عالیه.ولی برای ما ضعفا برگشت قیمتها عالیه رسیدگی به معیشه عالیه ما بی پولها از نداشتن پول کرایه خانه خواب نداریم از نداشتن پول درمان وغیره
تابناک .
این بانکی پور که شما از او نقل قول می کنی با چنتا رای و چگونه نماینده اصفهان شده مردم اصفهان کاملا از این موضوع باخبرند چرا باید نظرات او بعنوان نماینده باز گو شود .
هم برخورد انتظامی هم جریمه مالی نیازه برای مقابله با تهاجم فرهنگی و مخصوصا پروژه بگیرهایی که بیت کوین میگیرن که بی حیایی رو عادی سازی کنن تو فرهنگ ایرانی اینا دانسته یا ندانسته خیانت میکنن به ایران و فرهنگ اصیل ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
شما دشمنان دین هستید اثر عملکرد اینها را در این سالها در نسل جدید دیده اید و هنوز اصرار بر ادامه ان دارید م
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
امثال تو معنی ومفهوم فرهنگ رو نمیدونند تا درموردش صحبت کنند
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
شکمت خیلی سیره
این شرایطی که ایجاد شده عاقبت خوبی نخواهد داشت و جز نفرت نتیجه دیگری ندارد تا دیر نشده این بساط را جمع کنید . آن موقع همه می گویند ما نبودیم . اکثریت جامعه از مذهبی و غیر مذهبی از این صحنه های زشت متنفرند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اون مال قبل بود، بی حیاها جوری آش رو شور کردن که دیگه صدای همه دراومده تا جایی که به‌ نظرم اگه صدها حرف و حدیث هم از بغل این گشت ارشاد دربیاد دیگه صدای کسی در نمیاد، این نتیجه‌ی طبیعیه زیاده روی در هر امریه
جامعه یه محیط عمومیه باید طبق قوانین عمومی درش حاضر شد و رفتار کرد ارث پدر شخصی کسی نیست که هر رفتاری درش داشته باشه محیط عمومیه بفهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
قانونی که در شرایط حال حاضر مورد قبول اکثریت نیست باید به رفراندوم گذاشته بشه.
گشت ارشاد نیست اسمش! گشت امنیت اخلاقیه بگید دهنتون عادت کنه.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
چرا گشت اختلاص نداریم مگه هزاران شهید ندادیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
فرقی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
کدام امنیت کدام اخلاق ؟
تابی بهتر بود عنوان می نوشتی چه شد ون ها رفتند که حالا از آمدنشان متعجبیم؟
ماخواستارحضوربیشتروفعّال نیروهای محترم وعزیزگشتِ ارشاددرتمام نقاط سطح شهرمان برای برقراری امنیت اخلاقی واجتماعی هستیم.✌️✌️✌️✌️✌️✌️????????
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
متاسفم برات این شرایط تا کی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
قانون اگر اجرا شود خوب است ولو شکل بدش البته برای همگان در همه امور که متاسفانه درایران نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
شما جلوی چشمتو بگیر، منتظر زور بقیه نباش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
علی بهتره بری روان پزشکی تا بفهمی در مملکتت چه میگذره امنیت وقتی ایجاد میشه که کشور پر مهاجر نباشه کشور پر از فقر نباشه ‌پر از بیمارهای بی پول نباشه پر از مستاجرین بی خواب بخاطر کرایه نباشه پر از بچه های بدون تغذیه سالم
ون ها هم باید نان بخورند.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
و برخی اصلاحات چی?
آرامش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
عدالت اجتماعی را در همه زمینه ها برقرار کنید تا هیچ بهانه ای برای مخالفت با یک منکر نباشد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
ون ها میتونند مسافر کشی کنند
خداروشکر درود بر گشت ارشاد یا هر چیزی که از بی بندوباری و بی اخلاقی و برهنه گردی جلوگیری میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
چیزی که از بی بند و باری وفحشا جلوگیری می کنه رسیدگی به معیشته
یه خورده دیر عمل کردند زیادی آزاد شدن به سختی میشه جمشون کرد.خسته نباشید
سردار رادان مرد خوبی هست خدا خیرش بده دستور داد حجاب رو کنترل کنند تا خون شهدای عزیز پایمال نشه باید در مملکت اسلامی ما حجاب اجباری باشه و خون شهدا گرامی خفظ بشه سردار رادان موفق و پیروز باشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اگر فکر میکنید خ. ن شهدا برای حجاب بوده اشتباه میکنید
عزت ادم ها حرف اول را میزند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
فقط خون شهدا با بی حجابی پایمال میشه ؟
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
شهدای مسیحی یا کلیمی برای چه شهید شدند پس انها که حجاب در دینشان نیست
بی حجابی تعطیل
پوست از سر جنبش فواحش میکنیم. همینه که هست. هرکی ناراحته جمع کنه بره که مملکت کمی تطهیر بشه
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
ما هم مخالف بی حجابی هستیم،، ولی نه به این شدت،
آرام باش برادر آرام ارام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
مملکت با پاکسازی دزدان تطهیر خواهد شد!
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
شما که میگین جمع کنن برن پس چرا اونایی که می‌گیرین رو ممنوع الخروج میکنین؟
مصی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
مملکت با پاکسازی ریاکاران و نون به نرخ روزها تطهیر میشه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
تو باید جمع کتی بری کشور خودت، افغانی یا عراقی
123
| France |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
تو که زیادی مطهری جمع کن برو عراق !!!1
فقط خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
عزیز افراطی ،مملکت نبود فساد و دزدی تطهیر میکنه ،وگرنه مشهد شهر خودمون محجبه داره ولی فساد وفحشا زیاده تا دلت بخواد،اولویت خیلی چیزهای دیگست ،شما اول واسه گرونی و رانت رگ گردنت حرکت کنه من قول میدم حجاب خودبه خود درست بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
من با بی حجابی مخالفم ولی اگه جایی رو سراغ داری که ایرانی رو پذیرش کنه آدرس بده تا زودتر بریم
بعضی زنان نشان دادند که ظرفیت آزادی را ندارند.امان از جهان سوم و فرهنگ پایین ،اروپا بعد از صد سال برهنگی هنوز مثل ما نشده اینقدر بی در پیکر نشده
بله ما گشت ارشاد .جلو زن بچه مردم گرفتن ناراحت هستیم .امروز شبکه های اسراییلی آمریکای .برنامه اولشان شد کشت ارشاد .توی تمام دنیا .هیچ کسی با چهارتا نخ مو مشکلی ندارد.ولی مشکل .چیزی دیه هسته خانم آمد بیرون تمام بدن نمایان هسته .به خدا توی آمریکا انگلیس هم چنین نیست اگر باشه یک جای معین برای این انداز .لختی هسته ...انگاری مسابقه .لختی هسته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اتفاقا مشکل همین جاست با عملکرد اشتباه گشت ارشاد لجاجت را در بسیاری از مردم بیدار کرده است و احساس زادی‌خواهی به آنها دست داده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
کمتر به ناموس مردم نگاه کن
خوب آمارشونو داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
تو که الان آمریکا هستی و انگلیس هم که بودی. حداقل برگرد و بیا اینجا نظر بده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اقا قاسم شما اول برو یکم سواد نوشتنتو تقویت کن برادر
بهتر است که نظر همه مردم در مورد حجاب به رای گیری عمومی گذاشته شود !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
آیا در زمان پیامبر افرادی به عنوان گشت ارشاد وجود داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
از خدا بترسید و حرام خدا را در جامعه ترویج ندهید که باید جوابگو باشید چقدر می خواهید در این دنیای فانی زنده باشید الم یعلم بان الله یری آیا نمی دانید که خدا میبیند
خطا و آزمون !
گشت ارشاد خوب اما نه برای دین گریزی بلکه برای جذب به دین و ایکاش گشت ارشادی می‌گذاشتند برای مسئولانی که تخصص ندارند و پست میگیرند و همچنین اختلاس گران و آنهایی که بفکر دنیایند تا دین خدا و کشور اسلامی(البته اسلامی قدیم زمان باکری ها و...)
لطفا برای پنهان کردن واقعیت‌های روز مردم را به بیراهه نکشید. اصل قضیه رو بسازید بی حجابی خودبخود درست میشه. هرچه اختلاس و دروغ بیشتر شده بی حجابی رشد داشته نگاهی به گذشته حرف را ثابت میکند.
نداشتن ظرفیت خیلی از زنها و مردهای بی غیرت باعثش شد،
اگر به همین شکل پیش بره شلوارشان رو هم در میارن، و دولت هم متوجه این قضیه شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
بعضی ها چقدر دوست دارن همه چی را بزرگتر از آن چه هست بگن تا بقیه را منحرف کنند واینها همیشه جزو مرفهین بی درد هستن
من خود در جنگ با عراق بودم
ولی وقتی صحنه کشاندن دختران کشورم را روی زمین و آسفالت می بینم خون بجوش می‌آید و درگیر میشوم حالا آن شخص مزدور بعثی باشد یا مامور هر خراب شده ای خدای
از مردن باکی ندارم چون زمان جنگ صدها بار مرگ دیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
کوتاه بیا سید
نه کاری به ماه مبارک رمضان ندارد در اصل انتخابات تمام شد
بی غیرتی بعضی از مردان باعث شد که ون ها برگردند
گشت اختلاس ،ربا،گران فروشی، دلار،احتکار،بی قانونی کی راه میافته؟
کار از پوشاندن مو گذشته'بی حیایی و لخت اومدن و زننده لباس پوشیدن دیگه حال همه رو به هم زدن این زن های بی جنبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
ما لخت ندیدیم چرا دوست دارین با دروغ گویی پیش ببرین این همه گرانی واختلاس برای شما پول دارها مهم نیست
به زور و بگیر و ببند هیچی درست نمیشه
من نمیدونم مردم خودشون رو به نفهمی میزنن چرا این همه می‌پرسند دلیل برگشت گشت ارشاد چیست کاملا مشخص هست زنها ودختران دیگه از حد رد کردن اکثریت چادرها چادر از سر برداشتن و وونایی که یه تیکه پارچه رو سرشون بود درش آوردن وتعدادشون هم هی زیاد وزیادتر میشد باید پلیس امنیت اخلاقی یه کاری میکرد واین خواست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
هموطن گرامي به نظر شما چرا تعدادشون بیشتر میشه؟ به نظر من به دلیل ریا و دورویی مسئولینه. چرا من مسئول باید بگم مرگ بر آم.ریکا و بعد گوشی آیفون آم.ریکایی بگیرم
دستم و بچم شهروندی اون کشور رو داشته باشه؟
بنظرمن هرچه ممنوع باشد مرغوبترمیشود پس این روش درست نیست .آزادباشن خودشون خسته میشن و حجاب راانتخاب میکنن پوشش اختیاری بهترازپوشش اجباری است
واقعا زشت‌ترین کار که انگ مجرم زدن به کسی که دوست نداره به عقیده عده‌ای محدو د رفتار کنه
چرا شما همه نظرای موافق با خودتون را می‌نویسد
مردهای بد حجاب هم باید بازداشت شوند چرا همه قوانین علیه زن هاست
دختران و زنان ما دارن از ایران می رن واقعا متوجه نمیشم از این طرف میگن بچه بیارین از اون طرف به زن ها بخاطر حجاب حمله میشه و اگر باردار باشه جنین با ترس مادر از بین می ره
روزی می رسه که تعداد محدودی زن در ایران خواهند ماند
گشت ارشاد در این زمان حق مردم است که جلوی مانور براندازان فاحشه را بگیرد و ما در ایران چه در زمان قدیم و چه جدید بی حجابی و بد حجابی نداشته ایم .
خدا خیر بده به سردار رادان . ما از بی حیایی تو جامعه خسته شدیم. اونهایی که ناراحت هستند مگه خودشون ناموس ندارند که طرفدار بی حجابی هستند. ما با قدرت پشت پلیس امنیت اخلاقی هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
والا به خود خدا قسم گرانی بیشتر از بی حجابی خسته
داغون کرده من با حجاب هستم ولی مخالف اجبار به قرآن قسم بچه هامون بخاطر گرانی وحشتناک دختر وپسر مجردن واین بدترین فاجعه در کشور اسلامیه
فساد اخلاقی؛بدحجابی،سگ گردانی؛بی‌حجابی
به اوج خودش رسیده و واقعا غیر قابل تحمل شده
و باید متولیان امر؛با قدرت و بدون مماشات؛
با این افراد برخورد قاطع کنند.
بنده کاری به قوانین حقوقی حجاب وضع شده ندارم که در طی سال های گذشته توسط نمایندگان و نهادی مختلف در ایران وضع شده و باید کارشناسان مسائل حقوقی پاسخگو باشند . اما از دیدگاه دین اسلام و قرآن، با قاطعیت کامل می توان گفت :حجاب اجباری و تحمیل آن و مجازات آن نه تنها هیچ قانونی نداریم بلکه رفتار دولتمداران در طی سالیان گذشته و رویه روزهای گذشته بر خلاف آیات قرآنی و احکام دینی است .
روش برخورد صحیح نیست
در شرایطی که باید در مقابل دشمن صهیونیستی متحد و یک دل باشیم توسط نفوذی های صهیونیستی دچار تفرقه میشیم حالا وقت این حرفهاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
جنبش فواحش هم سرباز دشمنه فرقی نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
کاملا درسته به جای متحد کردن ملت با این کارها دو دستگی ونفرت درست می کنند
مختصر بگویم حرف مفت ممنوع حجاب جزو قوانین کشور است بی حجابی نقض قانون است . نیروی انتظامی خسته نباشید خدا قوت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
منم مختصر بگم الان وقت دو. دستگی درست کردن نیست
چی شد گشت ارشاد برگشت؟
یه عده خیابونو با اتاق خواب اشتباه گرفتن.تو این یکسال دیگه هرکار دلشون خواست کردن وسط خیابونا.بعدشم مردم ایران و زنها خیلی باهوشند.تکرار تارخ نمیشن.کاری رو که ۱۵۰ سال جنگهای صلیبی نتونست انجام بده برهنگی زنها به راحتی انجام داد.ما تکرار اونها نمیشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
زیادی پای ماهواره بودی توهم داری تو خیابان ما فقط بی روسری دیدیم نه چیز دیگه اینقدر تفرقه اندازی نکنید
بعضی ها شورشو تو بی حیایی در آوردن که ون ها برگشتن?
ای کاش برای امثال صدیقی ها هم گشت ارشادی بود تا اموال بیت المال رو به خود مردم میدادند
واقعا دیگه بعضی ها جنبه ندارن
همه جای دنیا که حجاب آزاده یه چارچوبی هم داره ولی اینجا همون چارچوبشم رعایت نمیکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
خدا وکیلی در ایران مثل اروپا وآمریکا راه میرند چقدر دروغ چقدر تند روی چقدر آتش بیار
سلام،، حجاب فقط به پوشش ختم نمی شود،، خیلی ها چه مرد وچه زن در سایه این پوشش کارهایی ازشون سر میزنه که وقتی گندش بالا میاد خیلی ها را از همان اعتقادات چه کم چه زیاد نا امید میکنن وهر رو بیشتر وبیشتر میشود چرا که کسی نیست که جلوی همان های که دم از مسلمانی میزنن را بگیرد،،، وبعد خیلی راحت دوباره ظاهر میشوند وشادمانه تر ادامه میدهند وحاصل این میشود که بین مردم یک ملت تفرقه های گوناگون پیش میاید، که بعد پای دشمن را وسط نکشند
من شخصا مخالف حجاب اجباری هستم
ولی در این دو ساله وضعیت حجاب و ... خیلی بد شده بطوریکه نوجوانان و جوانانمان به انحراف و اعتياد کشیده شده اند
و بهترین راه جلوگیری از ورود ، تولید و فروش لباس‌های مبتذل و .... در بازار است
و از طرفی نیز تنها راه مبارزه و ابراز مخالفت با ابن نظام غیر اسلامی و غیر مردمی هم همین لباسها و بی حجابیهاست‌ .
مردم حق اعتراض دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
نمیدونی چرا جوان منحرف میشه اول چون گرانی نمی زاره ازدواج کنه دوم چون گرانی نمیزاره تفریحات سالم داشته باشه سوم چون از وقتی پای افغانی به ایران باز شده هم تریاک زیاد شده .هم در ایران شنیدیم چقدر افغانی های در جاهای مخفی مشروبات الکی تولید می کنند
بعضی ها در جامعه به اندازه ای بی غیرت اند که زن و دخترش با یک وضعیت نامناسب در خیابان خودنمایی می کند میگه من خودم همراشم ای کاش تو به عنوان یک مرد همراش نبودی افتخار می کنه که شوهرشم فکر می کنی مرد هستی غیرت و حیا کجا رفته ما انسان هستیم تفاوت ما با حیوانات همینه، این کشور با خون هزاران شهید آبیاری شده چنان تنومند است که با این بی بندوباری بعضی افراد غرب گرا وبی غیرت آسیبی وارد نمیشه چون این کشور اسلامی صاحب داره
هر وقت دزدیهای 1000میلیاردی تمام شد حجاب هم برمیگردد
خون شهدا خیلی وقته پایمال شده با اختلاس و دزدی و....حجاب اجباری نمیشه این روش درستی نیست بیشتر تنش ایجاد خواهدشد
ابرومه خورشیدوفلک درکارند تا توچادرت نیفتد فقط ؟
یعنی قبل از مترو روسری سرکن بعداز مترو برش دار عجبم در اصرار به این کار
وقتی یه مشت نفهم اطاق خوابشون را میارن تو خیابون و مترو باید هم جلوشون گرفته بشه چون خودشون آداب نمی فهمن باید بهشون تذکر داده بشه
درود بر سردار رادان ، درود بر پلیس مقتدر ، لطفا زودتر زنان بی حیا و برهنه رو از جامعه جمع کنید
کاش یک گشتی هم برای مبارزه با فقر بیاد
خیلی هم خوب شد یه عده آدم کثیف دارن سو استفاده می‌کنند ممنون از پلیس خدا قوت
اونهایی هم میگن برید دزدها رو بگیرید واختلاص ها رو جمع کنید بله حرف شما هم درسته اما هر کس باید به وطیفه دینی وشرعی خودش عمل کنه اگر هر کس به وطیفه انسانی خودش برسه ما نه دزدی داریم نه بی‌حجابی ونه فسادهای دیگر اول باید از خود.شروع کنیم مهریه وحجاب هردو از قوانین اسلام چه طور یکی را با جون دل می پذیریم ولی یکی رو نه
خیلی هم خوب شد که برگشت خداروشکررررر
در کل هرموقع اصولگراهای تند رو سر کار اومدن وزمام امور رو در دست گرفتند مملکت تا حد جنگ گرفتاری بد بختی پیش بردند جامعه روبه التهاب کشاندند فقر و گرفتاری رو برای ملت ارمغان اوردند
آقای مدرس دانشگاه شما مواد نامربوط به حجارکشنی و ترویج فحشا را چجوری تفسیر کردید
وای باحال اون دانشجوی حقوق که شما درس می دهید
خیلی خوب شد که گشت ارشاد برگشت بی حیایی و بی عفتی داشت برای مردم عادی میشد باید چوب بالا سر بعضی ها باشه وگرنه اگه رعایت میکردن که نیازی به ارشاد نبود برهنگی تا کجا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
عزیزم موضوع فعلی حجاب نیست بلکه مسأله اقتصادی است و اختلاس وفقر و مهاجرین افغانی
وضعیت پارکها ماشینها پاساژها خیلی‌ ناجوره‌.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
درسته همه جا وضع ناجوره گرانی مردم را داره خفه می کنه گرانی آرامش وخواب را از ما مردم عادی گرفته کشور به کام میلیاردر ها شده وافغانی های مفت خور
اینجوری که به نظر می‌رسد جرم فقط بی حجابیه؟
کافیه نطرات مثبت منفی رو نگاه کنید و احترام بزارید به خواست اکثریت
ممنون از برگشت گشت ارشاد ? یه عده مرفه شکم سیر زیادی افراط کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
شکم سیرها همیشه دنبال حاشیه هستن تا مردم را ازفکر گرانی منحرف کنند ولی مردم دیگه مثل چند سال قبل نیستن بیدار شدن
به والله کسی که ازبی حجابی حرف میزند نادان است چون واقعا متوجه این وضع نیست ودراصل کسی که ضرر میکنه همه ی ماهستیم
گزارش کامنت ها را فراموش نکنید، دوتا تخم مرغ می‌دهند.
من زن حجابمو رعایت نکنم مطمئن باشید اولین صدمه رو به هم جنس خودم میزنم مردا لظتشون میبرن مازناهستیم که همدیگه رو بدبخت میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
گرانی بیشتر از هر چیزی داره مردم را از پا در میاره نادان منم یک خانم هستم ومادر چند جوان وبا حجابم. جوانان ما نه لذتی از دیدن بی حجاب میبرند ونه صدمه می‌بینند مگر روان پریشان جوانان ما از مجرد بودن صدمه میبینه اونم بخاطر گرانیه ومعیشت سخت ونداشتن خانه وحقوق کافی
من واقعاً در مسئله حجاب گیج شدم درسته حجاب دستور ادیان الهی است از طرف دیگر ما دوست نداریم صدای جیغ زنان در خیابان و مجازی دائما در گوشمان باشد ولی خب رد پایی دشمن در حیا زدایی در جامعه را هم نمیشود ندید گرفت و بعضی خانم ها واقعا حدی برای برهنگی قائل نیستند و ما مردا گاها از پوشش آنها بیشتر از آنها شرم میکنیم
با سلام در این مقطع زمانی متاسفانه بعضی از مامورین که در فضای مجازی پر شده برخورد فیزیکی وشدید با بی حجابان دارند بخصوص آقایان مامورین .در ملع عام از فرماندهی کل نیروی انتظامی و فرماندهان درخواست دارم حتما به این موضوع حساس رسیدگی کنند که که حتما در آینده درگیری مردم با همین نیرویهای زحمتکش که برای امنیت مردم تلاش میکنند خواهد شد .فرهنگ سازی و امر به معروف راحترین کار میباشد
بی حجابی جرم درجه هشت هس درست، اما این جرم توسط عده آیی به یه سرطان در جامعه تبدیل شد، واقعا گشت ارشاد لازمه.
این آقا اصلا نماینده مردم اصفهان نیست نه ایشان بلکه تمام کسانی که به اسم نماینده اصفهان در مجلس هستن مورد تیم مردم اصفهان نیستن این ها نمایند دولت هستن از طرفی اصفهان پنج ملیون جمعیت داره شما از ایشان بپرسید با چند رای رفته توی مجلس اون وقت مشخص می شه که نماینده مردم هستن یا نه
واقعا ،شان ومنزلت بانوان ایران زمین در همین شکل وشما یل هست ؟ توهین کردن وبی احترامی شایسته زنان ایرانست ؟ کمی تعقل وتفکر کنید لطفا .
تورا بخدا بگذارید گشت باشد بخدا از بی بند باری خسته شدیم این بی بند و باری هر روز از جوانان ما قربانی می‌گیرد خانواده ها سست و حیا صفر و... بگذارید محترمانه تذکر بدهند به خون شهدا قسم یکی از اهداف شهدا حجاب و حیا بوده که این نشانه بارز جامعه اسلامی است خدا خیر دنیا و آخرت به شما بدهد که محترمانه در مسیر گام برداشتید
پروفایل ها و اینستا و گوگل‌ویو... رو چکار میخواهیدبکنید
دولت آقای رئیسی نزد ملت محبوبیتی ندارد . حضور مجدد گشت ارشاد در جامعه باعث خشم و ناراحتی ملت می شود و در آینده نزدیک اثرات منفی آن باعث تنش بین دولت و ملت می شود .ظهور و حضور گشت ارشاد .نشانه لجبازی دولت با ملت است .
تابناک سانسورچی. فقط نظراتی که خودت دوست داشته باشی درج میکنی.
بنطر بیشتر سیاسی و جناحیست تا اسلامی !
اینکار رو می کنند که حواسم ما رو از گرونی پرت کنند!!
تابناک عزیز، یه نظر به انتخاب خودت، هر چی که فکر میکنی خوبه و موافق نظرات شماست از طرف من بزن. هی چی دوست داری بزن.فقط منتشر بشه.چون هر چیزی که ما میزنیم به نظر حاوی توهین و افتراست.شما یه شعر بچه گانه بزن اصلا.یه نظر بزار دلمون خوش بشه.اصلا همین پیامو بزاز.
بنده با هر عملی که مانع فساد از هر رقمش بشود موافقم. حال میخواد فساد بی حجابی باشه، اختلاس باشه، دزدی باشه، ... باید خودمان کمک کنیم مفاسد از جامعه مان پاک شود. اکثر مسئولان دستگاه های اجرایی و... را خود ما مردم بطور مستقیم و غیر مستقیم انتخاب می کنیم. پس در انتخاب خودمان باید دقت کنیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار